1. Vejledninger
  2. Sådan skriver man et cv
Skrevet af Rolf BaxRolf Bax

Sådan skriver man et cv

31 min læst
Sådan skriver man et cv
Alle tips, værktøjer, skabeloner og eksempler, du skal bruge til at lære, hvordan man skriver et cv

At have et perfekt og velskrevet cv er som at have en supermagt i det professionelle erhvervsliv. 

Mens de fleste arbejder sig op via karrierestigen, tager du din blodrøde kappe på og flyver højt ved overlydshastighed. Denne vejledning i at skrive et cv angiver i store træk de vigtigste byggesten for at oprette netop denne type forbavsende cv.

Denne vejledning omfatter følgende emner:

At skrive et cv - 10 vigtige trin

  1. Vigtige grundlæggende forudsætninger for at skrive et cv.
  2. Gyldne regler for skrivning og valg af formater.
  3. Sådan skrives en cv-profiltekst.
  4. Opstil en liste over din erhvervserfaring
  5. Opstil en liste over særlige kompetencer på dit cv
  6. Anfør uddannelsen
  7. Ekstra sektioner og forbedringer
  8. Medtag vigtige referencer
  9. Tilføj et følgebrev til dit cv
  10. Læs korrektur og husk at gemme det.

En bemærkning om forfatterne: CV.dk's job-vindende cv-skabeloner har hjulpet 5 millioner mennesker hele verden over. Vores team går op i at hjælpe dig i din søgning efter en fantastisk karriere... og gør det både let og sjovt!

Forestil dig to dygtige fagfolk med utroligt gode eksamensbeviser, talenter og kompetencer. Den ene bliver ignoreret af recruitere og hans ansøgning bliver frasorteret af automatiserede ansøgningssystemer. Mens den anden bliver inviteret af de førende virksomheder i branchen til at komme til flere jobsamtaler hver uge.

Hvad er forskellen mellem de to personer? Det kunne være forbindelser eller omstændigheder. Men ofte er forskellen et godt cv, som åbner dørene for at lande et godt job Markedsføring er lige så vigtig for fagfolk som det er for virksomheder. 

Det er ofte de små ting i livet, der betyder mest.

Det afgørende udgangspunkt: Hvor bør du skrive dit cv?

Vi går til den gyldne regel uden omsvøb og udenomssnak. 

Brug ikke almindelige tekstredigerings-programmer til at bygge den definitive version af dit cv. MS Word og lignende programmer medfører en række potentielle problemer, der kan hindre dig, før du overhovedet er begyndt.

Det kan dreje sig om følgende problemer:

  • Vanskelig og tidskrævende formatering
  • Oplysninger i top-/bundteksten, som ikke kan læses af andre systemer
  • Dårligt og intetsigende layout, som ikke bliver bemærket blandt andre cv’er
  • Formatering, der ser anderledes ud i andre programmer
  • Tabte eller ødelagte filer osv.

Så hvad er løsningen? 

Den accepterede standard for at indsende cv’er er PDF-filformatet. Fordelene ved PDF-filer er tydelige i de fleste tilfælde: Universel formatering, der ikke ændres, uanset på hvilket system det vises, og formatet kan læses af de fleste softwaresystemer.

Gør

Brug professionelt designede layout og værktøjer, der er afprøvet af ansættelseschefer og ansøgningssystemer.

Gør ikke

Det tager mange timers arbejde at anvende gammeldags tekstredigeringsprogrammer til at oprette et cv med, og programmerne er ofte ikke kompatible med arbejdsgiverens software.

De ideelle værktøjer til at oprette rene, præcise og veldesignede cv’er i PDF-format er online-byggere. Disse web- og/eller softwarebaserede løsninger er udviklet specielt med henblik på at være det perfekte instrument til visuelt flotte og funktionelle cv’er med optimeret indhold. Du sparer masser af tid og undgår skjulte problemer ved at bruge en specialudviklet tjeneste/platform til oprettelse af cv’er. 

Visuel karakter, skabeloner og førstehåndsindtryk
Visuel karakter, skabeloner og førstehåndsindtryk

Visuel karakter, skabeloner og førstehåndsindtryk

Vi er alle visuelt indstillede. Vores førstehåndsindtryk er altid baseret på æstetik, symmetri og billeder.

Vi vælger omhyggeligt tøjet, når vi skal til jobsamtale. Hvorfor skulle vi ikke gøre os lige så stor umage, når det drejer sig om udseendet af vores cv? Det er vores første ambassadør før nogen form for personligt møde.

Ifølge en undersøgelse, som TheLadders har udført, bruger rekrutteringspersonale i gennemsnit 6 sekunder på at kigge på et cv, før de fortsætter med et andet (som vi nævnte i vores fagspecifikke vejledninger og eksempler ). I løbet af denne korte tid tages der ofte en underbevidst beslutning baseret på, hvordan vores cv ser ud. Hvis det er overskueligt og veldesignet, er det sandsynligt, at ansættelseschefen beundrer det i et stykke tid. 

Du kan oprette dine egne skabeloner, men medmindre du er professionel designer, kan det være det bedste at stole på layout, der er udførligt testet i praksis. Skabeloner fremkalder en bestemt karakter og stemning i kraft af deres design: De kan understrege kreativitet, pålidelighed, disciplin og andre kvaliteter.

Gør

Brug professionelle design og skabeloner, som er optimeret med henblik på indhold, psykologi og visuel opfattelse.

Gør ikke

Brug ikke timer eller dage på at skabe det perfekte design/layout fra bunden kun for at opdage, at det har tekniske problemer.

CV-skabeloner på cv.dk, er opdelt i og udviklet på grundlag af disse identiteter, som bedre kan tilpasses til bestemte erhverv, brancher eller blot til den ledige stillings forhold.

Her er et eksempel på vores varierede udvalg af afprøvede og professionelt designede skabeloner.

CV-formater: definition af struktur

Efter at have behandlet cv’ets udseende, fortsætter vi med tekstens magi. Den mest grundlæggende opdeling af teksten i cv’er bygger på indholdsformatet: 

  • Omvendt kronologisk
  • Funktionsopdelt
  • Kombineret (kombi-format)

Det omvendt kronologiske format er ikke kun det mest almindelige, men også det format, der accepteres mest af forskellige arbejdsgivere og brancher. Den største fordel ved det omvendt kronologiske format er, at dets struktur er ligetil, letforståelig og lineær. 

Det viser din erhvervserfaring og tidligere job fra det nyeste til det ældste.  Det er glimrende, hvis du har en kontinuerlig beskæftigelseshistorie og du kan præsentere vigtige stillinger, du har haft for nylig. Men hvad skal du gøre, hvis du er nyuddannet eller har et stort hul i din beskæftigelseshistorie? Det er her, at det funktionsopdelte format og kombinationsformatet kommer ind i billedet.

Eksperttip

Fordelen ved et omvendt kronologisk cv er, at det udnytter personalelederes korte opmærksomhedsspændvidde og travle hverdag ved at vise dine seneste og mest imponerende stillinger først. Drag fordel af 6 til 7 sekunder, når personalechefen ser på dit cv!

Det funktionsopdelte cv fokuserer hovedsageligt på “bløde” og “hårde” færdigheder. Hvis du mangler erfaring, fordi du lige har taget afsluttende eksamen ved universitetet, eller du er i færd med at skifte til en ny branche, er det det funktionsopdelte cv, du bør overveje. Du kan også supplere cv’et ved at anføre tidligere projekter, sociale initiativer, erfaring på andre områder m.m.

Kombi-formatet lægger samme vægt på færdigheder og ansættelseshistorikken. Derfor er det velegnet til mange tekniske og teknologiske fag (dog ikke udelukkende). 

Se et godt eksempel på, hvordan cv’er kan opbygges med henblik på at fremhæve cv’ets udseende:

Dyk lidt dybere ned i, hvordan du bør opbygge dit cv, og se vores særlige Vejledning i cv-formater såvel som vores artikler om funktionsopdelte og kronologiske cv’er!

CV-afsnit: din professionelle liste over stillinger

Der er ofte en del forvirring om, hvilke afsnit dit cv skal omfatte. 

Det er imidlertid ikke forbavsende, fordi deres betydning kan variere alt efter din profession, branche og din specifikke erhvervserfaring. Afsnitstyperne kan inddeles i nødvendige og fakultative. Lad os antage, at du for tiden bruger det omvendte kronologiske format (fordi det nu om stunder anvendes i over 90% af cv’erne).

De nødvendige afsnit omfatter ofte:

  • Kontaktoplysninger og grundlæggende personoplysninger
  • Resumé (profiltekst, mål)
  • Ansættelseshistorik
  • Færdigheder
  • Uddannelse

De fakultative afsnit kan omfatte:

  • Resultater og milepæle (dette er ofte medtaget i resuméet) og
  • Sociale projekter og initiativer
  • Priser, certifikater og organisationer
  • Hobbyer og interesser
Gør
  • Medtag de vigtigste afsnit, der viser din erhvervserfaring og som sandsynligvis vil gøre indtryk på din arbejdsgiver.
  • Analysér, hvilke afsnit der er vigtige for din profession. Brug kun derefter (eventuelt) fri plads til valgfrie kategorier.
Gør ikke
  • Udvid dit cv til den maksimale størrelse ved at medtage så mange afsnit som muligt.
  • Anfør hver enkelt milepæl eller aktivitet i dit liv, uanset hvor meget plads der er til rådighed (uddannelse på gymnasieniveau, alle hobbyer og personlige interesser osv.)

Det er dog ingen strenge regler. Somme tider får visse afsnit en anden betydning, afhængigt af selve jobbet. Eksempel: I vores CV-vejledning til sygeplejersker lægger vi vægt på, at medlemskabet i faglige sammenslutninger, er langt vigtigere end sædvanligt. Nogle spørgsmål, du kan stille dig selv, når du beslutter dig for at medtage eller afkorte afsnit, er: 

  • Vil dette øge mine chancer for at blive ansat?
  • Vil dette gøre et positivt indtryk på arbejdsgiveren?
  • Er det relevant for stillingsbeskrivelsen?

Selvom dit cv kan være kronologisk, bør dine beslutninger være funktionelle og pragmatiske!

Resuméet: din karrieres højdepunkt, din historie

Det er absolut nødvendigt, at dit cv er kortfattet. Derfor er nogle cv’er lidt kedelige eller bærer præg af at være skrevet uden følelser. Resuméet er din største chance for at tilføje lidt farve, liv og dit personlige præg til cv’et.  Det viser din beslutsomhed, positive holdning og bringer nogle følelser i tørre fakta.

Resuméets grundlæggende elementer bør omfatte:

  • Din titel, stilling eller erhvervskategori (f.eks. “Erfaren marketingspecialist” eller “Beslutsom og kreativ webudvikler”)
  • Imponerende resultater og fakta
  • Bløde og hårde færdigheder (kun de vigtigste!)
  • Jobspecifik synsvinkel eller faglig specialisering (relevant for jobansøgningen)
Gør
  • Skriv en sammenfatning med særpræg, energiske formuleringer, dynamiske verber og bløde/hårde færdigheder, der er integreret i din beskrivelse som en fagperson.
  • Udelad lange grammatiske konstruktioner, så resuméet er kort, men dine kvaliteter og resultater, du har opnået, bliver iøjnefaldende.
Gør ikke
  • Undlad at skrive en sammenfatning, der er for tør eller usammenhængende (i form af et langt første persons-perspektiv).
  • Husk ikke at nævne vigtige kvaliteter og resultater lige i begyndelsen.

Resuméet skal være skrevet energisk for at vække læserens interesse. Brug verber og stærke beskrivende udtryk. Undgå lange, grammatisk komplicerede sætninger. Dette gør, at resultaterne og faktaene er iøjnefaldende. 

Nogle vejledninger foretrækker en motivation, men vi mener, at resuméet er et stærkere og mere universelt værktøj. Motivationen kan være relevant under bestemte forhold (f.eks. hvis du mangler erhvervserfaring). Læs vores dedikerede artikel om resuméer i cv’et (såvel som sammenfatninger og motivationer).

Her kan du se, hvordan man skriver og færdiggør et resumé i vores cv-opbygningsværktøj!

Ansættelseshistorik: erhvervserfaring

Hvis du har valgt det omvendt kronologiske format (og i 9 ud af 10 erhverv er det sandsynligvis det format, du bør vælge), er dette afsnit rygraden i dit cv.

Her anfører du ikke kun din mest imponerende beskæftigelse, men kan du også fortælle om hver stilling ved at nævne vigtige fakta, resultater og tal, som beskriver dig som en både dygtig og professionel medarbejder. Du behøver ikke medtage hele ansættelseshistorikken. Formuler de job, du omtaler, så du imponerer din fremtidige arbejdsgiver med de mest relevante for denne specifikke ledige stilling. Det sikrer også, at dit cv er kort, rent og præcist.

Eksperttip

Hvis du kan nævne procenter, tal eller specifikke projekter, som påviser din produktivitet i tidligere job, så gør det. Har du bidraget til at din virksomhed har sparet penge? Har du deltaget i et initiativ på tværs af virksomheden? Har du været leder for et designteam? Måske har du øget scoren på brugeranmeldelser for en onlinetjeneste. Recruitere sætter pris på specifikke data.

Hver stilling bør angives i følgende omtrentlige format:

  • Stillingsbetegnelse, virksomhedsnavn, ansættelsessted
  • Måned og år du startede og rejste fra stillingen
  • En punktopstilling med tre til seks bullets, som giver en kort oversigt over dine resultater og din rolle i virksomheden

Det er en god idé at have en særskilt fil med eller liste over det, du betragter som dine milepæle, resultater, projekter og tal. På den måde har du altid et brugsklart arsenal af illustrerende fakta. Tag et dybere dyk og lær mere om dette vigtige afsnit i vores specielle vejledning i erhvervserfaring.

Vejledning i, hvordan du beskriver erhvervs-erfaringen på et cv
Relateret artikel
Vejledning i, hvordan du beskriver erhvervs-erfaringen på et cv

Lær præcist, hvordan man beskriver erhvervserfaringen på et cv. Her er de specifikke formater, som recruitere foretrækker!

Færdigheder: Kompetencer og superkræfter

Afsnittet om færdigheder er din liste over dine professionelle kompetencer, superkræfter og evner. 

Det er her, at du består din første “kompetencetest”. Denne del er mere pragmatisk end resuméet, fordi rekrutteringspersonale og automatiserede systemer vurderer dine færdigheder baseret på en bestemt tjekliste. 

Desuden er der visse hårde færdigheder (og nogle gange selv bløde færdigheder; se igen vores vejledninger til sygeplejersker eller lærere som eksempel), der er absolut nødvendige for en stilling. Så her er der to vigtige råd: prioritér, hvad du medtager og analysér jobbeskrivelsen!

Pladsen er begrænset og du har muligvis mange kompetencer. Sørg for, at de færdigheder, du beskriver (især dem øverst listen) er dem, der matcher jobbeskrivelsen.

Eksperttip

Selv de mest garvede fagfolk forveksler ofte hårde og bløde færdigheder, fordi linjen kan være sløret på bestemte jobområder. Tommelfingerreglen er, at bløde færdigheder oftest er relateret til interaktioner mellem mennesker, emotionel intelligens, organisation og ledelse.

Hårde færdigheder er pragmatiske kompetencer, som ofte er en forudsætning for at få et bestemt job. F.eks. et bestemt programmeringssprog til en stilling som udvikler. Eller brug af en bestemt type software i et administrativt kontorjob. De refererer til dine hverdagsopgaver med hensyn til praktiske handlinger.

Har du brug for mere input til at skrive et fantastisk afsnit om dine færdigheder? Her er vores specifikke vejledning i beskrivelse af færdigheder !

en historie om vækst og intelligens
en historie om vækst og intelligens

Uddannelse: en historie om vækst og intelligens

Betydningen af afsnittet om uddannelse varierer afhængigt af dit erhverv og hvilken branche, du arbejder i. 

I vores vejledning til webudviklere f.eks. understreger vi, at en formel uddannelse ikke er en altafgørende faktor. Mange webudviklere er til en vis grad autodidakter. Men intet cv er komplet uden noget afsnit om uddannelse og mange arbejdsgivere sætter vitterligt stor pris på en formel afsluttende eksamen.

I lighed med mange andre situationer findes der ingen standardiseret opbygning/tilrettelæggelse af afsnit om uddannelse. I professionaliserede erhverv som advokater, læger og stillinger inden for videnskab (kemiker, biolog osv.) lægges der meget stor vægt på en formel uddannelse. Måske vil du selv medtage videnskabelige eller lignende publikationer i dit cv for nogle af disse (i dit afsnit om uddannelse eller en særskilt kategori).

Eksperttip

Omvendt kronologisk gælder ikke kun for din ansættelseshistorik. Din uddannelse bør også på iøjnefaldende måde fremvise de seneste og mest imponerende akademiske resultater først.

Det er vigtigt at bemærke, at du i vores æra af tilgængelig information og teknologi kan medtage fakta som onlinecertifikater, bootcamps, specifikke seminarer eller kurser m.m. på din liste over uddannelser. Se vores specielle vejledning i uddannelse eller kig nærmere på vores erhvervsvejledninger og eksempler for at forstå, hvor højt dette afsnit skal prioriteres.

At skrive om uddannelse på dit cv
Relateret artikel
At skrive om uddannelse på dit cv

Få mere at vide om den bedste praksis for at liste din uddannelse på cv’et, plus tips om særlige forhold.

Teknologi og psykologi: ATS-kontrol og rekrutteringspersonale

Vi har dækket en stor del af de vigtigste grundlag, du skal forstå, når du udarbejder et jobvindende cv, der tiltrækker opmærksomhed.

Men der er stadig to meget vigtige aspekter, der gør dit cv til den perfekte professionelle nøgle: interaktion med ATS’er (Applicant Tracking Systems - it-systemer, som store virksomheder bruger til vurdering af ansøgninger) og forståelse af, hvordan en recruiter vurderer dit cv.

Applicant Tracking Systems (ATS) er blevet allestedsnærværende for store og mellemstore arbejdsgivere i de fleste industrilande i hele verden. Menneskelige specialister kan ikke altid holde trit med den store mængde af ansøgninger og potentielle medarbejdere, som modtages hver måned.

Derfor anvender arbejdsgivere automatiserede systemer, der hjælper med udvælgelsen af ansøgerne, i stedet for at udvide personaleafdelingerne til groteske størrelser. Det er et ATS’ opgave at analysere, filtrere (og nogle gange vurdere) dit cv baseret på nøgleord.

Statistisk indsigt

En undersøgelse, der er udført af Preptel, viser, at 75% af cv’erne (amerikanske data) i almindelighed aldrig læses af mennesker. Automatiserede filtre kan blive et sort hul, cv’er forsvinder i. Derfor er det vigtigt at forstå, hvordan ATS’er fungerer.

En af de største grunde til at bruge online-værktøjer i stedet for tekstredigeringsprogrammer er, at ATS’er ofte er ufleksible. De behandler dit cv baseret på en bestemt algoritme. En stor procentdel af cv’er filtreres ud på grund af formateringsfejl, billeder, grafer, forkert information i overskrifter m.m., uden at der tages hensyn til deres professionelle indhold. Derfor er det af afgørende betydning at bruge afprøvede værktøjer, der kan oprette et rent cv uden skjulte formateringsfaldgruber.

Men hvordan filtrerer og vurderer et ATS dit cv? Svaret er simpelt: Dit cv filtreres og vurderes baseret på nøgleord, som arbejdsgiveren, recruiteren eller jobspecifikke systemparametre har defineret.

Der findes tre metoder til at udvælge nøgleord: Branchekendskab, manuel analyse af jobbeskrivelsen og brug af ordskyer.

Gør
  • Analysér jobopslaget for at forstå, hvilke færdigheder eller andre aspekter, der skal prioriteres
  • Brug online værktøjer til formatering for at undgå at blive filtreret ud
  • Søg grundlæggende oplysninger om arbejdsgiveren
  • Brug branchekendskab
  • Skriv dit cv i PDF-format
  • Gør dit cv læsbart for både personer og automatiserede systemer
Gør ikke
  • Ignorer teknologiske tests som ATS og retningslinjer for formatering
  • Brug ikke almindelige tekstredigeringsprogrammer, som et ATS kan filtrere væk
  • Indsend et standard-cv til alle arbejdsgivere uden at tage hensyn til virksomhedens særegenheder
  • Indsæt kunstigt for mange nøgleord, hvilket gør cv’et ulæsbart for en person

Branchekendskab er baseret på din egen ekspertise og undersøgelse. Du kan stole på din erfaring eller se jobspecifikke vejledninger. I vores CV-vejledning til webudviklere f.eks. understreger vi, hvilke færdigheder, programmeringssprog og interesser der har været trendy i de seneste år. I vores CV-vejledning til sygeplejersker omtaler vi de mest almindelige jobfærdigheder, som arbejdsgivere ifølge statistikkerne kræver til denne stilling.

En grundig analyse af arbejdsgiverens website er altid en god idé. Det kan give en idé om virksomhedens værdier, hvilket sprog de bruger osv. Denne viden kan være det nødvendige “es oppe i ærmet”.

Jobbeskrivelsen er din vigtigste allierede, når det handler om at finde ATS-nøgleord til cv’ets afsnit. Af jobbeskrivelsen fremgår ofte de vigtigste krav og bløde færdigheder til stillingen. Sørg for at finde og medtage dem i dit cv.

Hvis jobbeskrivelsen er for vag eller ordrig, er det ingen grund til bekymring, fordi der findes et nyttigt værktøj til at gøre den forståelig: Ordskyer. Det er nyttige hjælpemidler (som Wordle eller Worditout.com, du nemt kan finde ved at google), hvor du bare kan kopiere og indsætte jobbeskrivelsens tekst for at få en visualisering af dens terminologi.

Hvad angår det menneskelige aspekt af ansættelse: Overvej to hovedpunkter med hensyn til, hvordan rekrutteringspersonalet ser på dit cv. Først og fremmest er det vigtigt at forstå, at der indsendes enormt mange ansøgninger. I realiteten betyder det hundredvis af cv’er for bestemte virksomheders vedkommende. Undgå at være intetsigende, uspecifik eller præget af lav energi. Der er ingen grund til at overdrive (personaleledere har et skarpt blik for “kunstigt overdrevne” cv’er), men du bør overveje, om din tekst har tilstrækkelig udtryksfuldhed.

Eksperttip

Sørg for, at dit cv fortæller en historie, viser dig som menneske og går ind på de vigtige faglige højdepunkter. Du bør også forstå, at recruiteren vurderer dig ud fra synspunktet: “Hvordan vil denne person tilpasse sig virksomheden?” Overvej dine udsagn pi lyset af en fremtidig produktiv ansat.

For det andet frarådes det at overlæsse recruitere med teknisk terminologi. Alle erhverv har deres fagjargon og “interne fagsprog”, men ikke alt rekrutteringspersonale har lige stor viden. Fremhæv dine tekniske færdigheder, men sørg for at spatiere dem (især i resuméet), og nævn bløde færdigheder og kvaliteter for at du kan blive betragtet som at være sympatisk og menneskelig.

Internationale vs. landespecifikke cv’er

Sidst, men ikke mindst, bør du overveje geografiske detaljer knyttet til ansættelsen, hvis du planlægger at flytte eller søge job i udlandet.

Hvert område eller land udmærker sig ved kulturelle, etiske og tekniske nuancer, når det drejer sig om cv’er. Asien, Europa og USA kan være drastisk anderledes på nogle punkter. Det er en god idé at undersøge landet i almindelighed og også din specifikke lokale branche. Søg expat-fællesskaber, netværksarrangementer og online-ressourcer for at udvide din viden.

Gør
  • Foretag online-undersøgelser af det land, du har valgt at arbejde i.
  • Kontakt (enten online eller offline) personer, som taler dit sprog i den lokale branche.
  • Find ud af, om du skal bruge et bestemt format til dit cv eller resumé.
  • Tag hensyn til kulturelle forskelle og præsentationsstilen.
  • Søg eksempler på lokale cv’er.
Gør ikke
  • Brug samme cv til hvert land, du søger beskæftigelse i.
  • Ignorér den lokale kultur og opfattelsen af etiske og professionelle standarder.
  • Gå ud fra, at formatering af og cv'ets omfang (f.eks. cv vs. resumé) er det samme overalt.

De “geografiske” cv-typer, som ofte ses, er:

  • Det internationale cv.
  • Det amerikanske cv.
  • Det britiske cv.
  • Det spanske cv.
  • Det asiatiske cv.
  • Det russiske cv.
Eksperttip

Hvis du søger job i udlandet, skal du, i modsætning til andre cv’er, tydeligt angive din nationalitet, status for dit visum og dine sprogkundskaber. Dette er ikke vigtigt, når du søger job i dit hjemland, men det er vigtige oplysninger for internationale cv’er.

Se vores  vejledning i regionale cv-typer, hvis du er interesseret i eksperttips om at skrive et cv til et bestemt geografisk område. Vejledningen indeholder alle de kategorier, der er anført ovenfor, samt praktiske vink om at skrive et cv som ikke-indfødt engelsktalende person. 

Vi har givet dig de mest grundlæggende og vigtige oplysninger, der kræves for at oprette et cv med fantastisk, jobvindende indhold. Men vi har endnu flere nyttige ressourcer!

Du kan læse vores vejledninger til yderligere sektioner og emner, når du mener, at du har behov for at forbedre disse områder.

Sådan skriver man en ansøgning
Relateret artikel
Sådan skriver man en ansøgning

I det følgende får du en præcis vejledning i, hvordan man skriver en ansøgning, der vil skille sig ud fra mængden af de ansøgninger, personalechefer modtager, og hjælpe dig med at komme til jobsamtale.

Og husk endelig at se på cv-opbygningsværktøjets fantastiske funktionalitet på cv.dk. Det vil spare dig tid og kræfter og vil løfte dit cv op til det næste niveau!

Byg dit CV på 15 minutter
Byg dit CV på 15 minutter
Brug professionelle gennemprøvede CV-skabeloner, som følger de præcise 'CV-regler', arbejdsgivere leder efter.
Opret mit CV
Byg dit CV på 15 minutter
Byg dit CV på 15 minutter
Brug professionelle gennemprøvede CV-skabeloner, som følger de præcise 'CV-regler', arbejdsgivere leder efter.
Opret mit CV
Del denne artikel
Fortsæt med at læse
CV7 min læst
Sådan uploader du dit cv til LinkedIn (3 metoder)
Sådan uploader du dit cv til LinkedIn (3 metoder)
Karriere12 min læst
At søge job som handicappet - Hvordan gør man det?
At søge job som handicappet - Hvordan gør man det
CV15 min læst
Europass CV: Få fordele og mange ulemper ved at oprette et europæisk cv
Europass CV: Få fordele og mange ulemper ved at oprette et europæisk cv
Jobsamtale14 min læst
Online jobsamtale via Zoom
Online jobsamtale via Zoom
Gennemse alle
Dette websted bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen og udføre analyser og marketing. Ved at bruge vores websted giver du dit samtykke til at acceptere alle cookies i overensstemmelse med vores Privatpolitik og Privatpolitik.
Acceptér cookies