Hvordan man skriver et CV til en stilling som kundeservicemedarbejder
Kundeservicemedarbejdere skal være dygtige til at arbejde i kundeservicemiljøer, hvor kundens tilfredshed er første prioritet. Den ideelle kandidat har fremragende forståelse for virksomhedens mission og er i stand til at opretholde og øge kundekredsen ved at danne positive relationer til kunder og potentielle kunder.
Et succesfuldt CV for en kundeservicemedarbejder skal fremvise en dedikeret holdning samt evnen til at forblive tålmodig og professionel under alle omstændigheder. Ved at bruge et af CV.dk's felttestede CV’er og følge disse nyttige tips til at lave dit CV, er du på vej til at finde det job, du leder efter.
Eksempel på profiloversigt
Her skal du fremhæve dine største præstationer. Husk at bruge så mange kraftfulde handlingsudsagnsord og jobspecifikke oplysninger som du kan. Kundeservicemedarbejdere spiller en afgørende rolle for mange virksomheders succes, så fremhævning af dine vigtigste egenskaber, der viser dine kvalifikationer og præstationer, er afgørende her.
Dedikeret og rutineret kundeservicemedarbejder med mange års erfaring inden for kontortekniske kundeservicemiljøer. Trives i hektiske og krævende miljøer og arbejder på at give kunderne det højest mulige niveau af kundeservice. Målrettet og dedikeret til at finde løsninger på ethvert problem. Medbringer stor erfaring i at opretholde en stærk kundebase og tiltrække nye kunder.
Eksempel på ansættelseshistorik
Angiv alle stillinger, der er relevante for kundeservice, eller stillinger, der inkluderer passende opgaver og/eller påkrævede færdigheder, der er nødvendige for en stilling som kundeservicemedarbejder. Husk at bruge kraftfulde handlingsudsagnsord og nævne jobspecifikke præstationer, der viser, at du er en fremragende kandidat.
- Håndterede en-til-en personaliserede kundeserviceoplevelser for kunder i alle aldre.
- Uddannede og superviserede nye ansatte.
- Opretholdt, lagerførte og bestilte beholdninger til børnebogsafdelingen.
Eksempel på uddannelsesdel
Her anføres alle eksaminer og certificeringer. Eventuelle æresbevisninger eller udmærkelser bør også nævnes her. Hvis du har en uddannelse højere end en bachelor, kan du undlade at anføre din overbygning til folkeskolen.
- Aug. 2015 – maj 2019 Århus Universitet, bachelor i filosofi, Århus
- Aug. 2011 – maj 2015 Randers Gymnasium, studentereksamen
Eksempel på kompetencedel
Et vellykket CV for en kundeservicemedarbejder, såsom dette eksempel, vil indeholde en række imponerende kompetencer, som din arbejdsgiver søger i en kandidat. En ansættelseschef, der søger en kundeservicemedarbejder, søger et veltalende individ med stor viden om virksomhedens mission og fremragende kommunikationsfærdigheder. Sørg for at inkludere jobspecifikke kompetencer. Se eksempel på indhold nedenfor:
- Kundeservicefærdigheder
- Lagerbeholdningskontrol
- Visuel merchandising
- Kreativ problemløsning
- Avancerede kommunikationsfærdigheder
Hvad laver en kundeservicemedarbejder?
Kundeservicemedarbejdere er kundeserviceprofessionelle, der fungerer som forbindelse mellem virksomheder og potentielle kunder. De håndterer indgående opkald og forespørgsler og stræber mod at levere optimal kundeservice og kundetilfredshed.
Kundeservicemedarbejdere kan være ansvarlige for en række opgaver afhængigt af firmaet, de arbejder for. De besvarer ofte spørgsmål og bekymringer relateret til produkter eller tjenester, der leveres af et firma, og arbejder for at finde løsninger til kunder. En ideel kandidat har fremragende kommunikationsevner og en fortræffelig telefonetikette. Tålmodighed er også en af de vigtigste kvaliteter hos en succesfuld kundeservicemedarbejder.