1. Blog
  2. Ansøgning
  3. Hvordan skriver man en ansøgning
Skrevet af Charlotte GraingerCharlotte Grainger

Hvordan skriver man en ansøgning

26 min læst
Sådan skriver man en ansøgning
At få drømmejobbet kræver mere end bare et godt CV. En velskrevet ansøgning kan være afgørende for at fange recruiternes opmærksomhed og sikre dig en invitation til jobsamtale. Denne guide giver dig udførlige svar på hvordan man skriver en ansøgning, og tager dig trin for trin igennem hele processen.

Når det drejer sig om at få dit drømmejob, er det værd at benytte sig af alle de fordele, du kan få frem for andre ansøgere for at blive inviteret til jobsamtale. En velskrevet ansøgning er sådan en fordel.

En ansøgning er en underbygning af dit CV, når du søger job. Det er et yderligere skridt i retning af at sørge for, at recruiteren lægger mærke til dit CV. Og følger du de gode råd i denne guide øges dine chancer for at blive ansat i den stilling, som du altid har drømt om.

I denne vejledning viser vi dig, hvordan du skriver en ansøgning, der lynhurtigt får dit CV til at ligge i toppen af bunken. Vi vil behandle følgende emner:

  • Formålet med en ansøgning
  • Hvad en god ansøgning bør indeholde
  • Hvad man skal undgå i ansøgninger
  • Hvordan skriver man en ansøgning
  • Råd fra eksperter i ansøgninger

Og sørg for at læse hele vejledningen, for vi har tilføjet nogle GRATIS ansøgnings-skabeloner for at hjælpe dig med at komme i gang. Men inden vi går i gang med det, så lad os først tage fat på det afgørende spørgsmål:

Har jeg overhovedet brug for en ansøgning?

Ifølge en undersøgelse, som Jobvite udførte i 2015, læser kun 10% af personalecheferne ansøgninger. Det betyder, at alt det hårde arbejde, du har investeret i din ansøgning, højst sandsynligt har været forgæves. Denne statistik gav da også anledning til dannelse af bevægelsen “Ansøgninger bruges ikke mere”.

Du ser hvorfor. Hvis sandsynligheden for at din ansøgning bliver læst, er så ringe, hvorfor bør du så gøre dig al den ulejlighed?

Men du bør netop skrive en ansøgning, fordi de fleste tror, at det ikke er nødvendigt. De fleste mennesker hører, at ansøgninger ikke bliver læst mere og derfor er de helst fri for at skrive dem. For hvad, hvis den recruiter, du sender ansøgningen til, er den ene ud af 10, der faktisk læser din ansøgning?

Hvis der er sandsynlighed for, at din ansøgning bliver læst, er der også øget mulighed for, at du får dit drømmejob! Derfor bør du skrive en ansøgning.

OBS! Send endelig ingen ansøgning, hvis det tydeligt fremgår af stillingsannoncen, at det ikke er ønsket. Hvis dette imidlertid ikke står i stillingsannoncen, bør du absolut SENDE EN ANSØGNING.

Formålet med en ansøgning

Det er vigtigt at forstå, både hvorfor og hvordan man skriver en ansøgning, når du søger job. 

Ansøgningen...

  • Præsenterer dig for personalechefen. Forestil dig, at du møder personalechefen personligt. Så ville du heller ikke bare aflevere dit CV uden at sige noget og gå væk, ikke sandt? I stedet for vil du give ham/hende en hånd og præsentere dig. Ansøgningen fungerer som denne venlige introduktion.
  • Fortæller, hvorfor netop du er den rette person til jobbet. Et velskrevet CV fremhæver dine kvalifikationer til et job, men det fremgår ikke specifikt af CV’et, hvorfor det er netop dig, der er den rette kandidat til stillingen. En ansøgning giver dig mulighed for at underbygge din motivation for at arbejde i den pågældende virksomhed.
  • Er konteksten til dele af dit CV. CV’er mangler ofte data. F.eks. hvad du gjorde i tiden mellem jobbene. Når recruiteren opdager en periode uden beskæftigelse i dit CV, kunne han eventuelt antage, at du har ligget på den lade side i et år og tilbragte tiden med at spille Xbox i dit undertøj hjemme hos dine forældre, mens du faktisk har været på verdensrejse. Ansøgningen danner rammen for de dele af dit CV, som giver recruiteren anledning til at stille spørgsmål.

Forskellen mellem en ansøgning og et CV

En ansøgning er ikke noget alternativ til et CV, men den er et supplement til det. Ansøgningen og CV’et danner sammen en helhed, som kan give personalechefer en dybere indsigt i dig som kandidat til et job. Men der er nogle få forskelle mellem dem:

  1. Et CV er opstillet i et struktureret format og indeholder primært oplysninger om din erhvervserfaring, mens en ansøgning er en indledning, hvor du præsenterer dig selv i 2 til 3 afsnit samt en salgstale.
  2. Mens CV’et fokuserer på fortiden, er ansøgningen fremtidsrettet.
  3. Et CV er baseret på fakta, mens du i en ansøgning fortæller om dig selv.
  4. En ansøgning er altid personlig, mens et CV er mere faktuelt og databaseret.

Med hensyn til materialet er forskellene mellem ansøgninger og CV’er værd at lægge mærke til. Det ene er ikke en erstatning for det andet. Hovedreglen er, at du altid skal bruge et CV, og i nogle tilfælde skal du også bruge en ansøgning.

Hvis du søger job med både et CV og en ansøgning, skal de supplere hinanden og ikke være kopier af hinanden.

For det meste beskriver dit CV de erfaringer og kompetencer, du tidligere har gjort/opnået. Mens du eventuelt vil nævne noget om dine karriereplaner i din profiltekst eller dit resumé, står hovedparten af dit CV i afsnittet om din tidligere erhvervserfaring.

Din ansøgning bør være mere fremadskuende og fokusere på dine kompetencer for at udmærke dig i en bestemt stilling eller virksomhed i fremtiden.

Et CV skal være konkret, sagligt og objektivt. En ansøgning giver dig mulighed for at være mere “underholdende” og præsentere dig selv for en arbejdsgiver.

En ansøgning er altid rettet mod en specifik virksomhed og en specifik stilling. Det er din chance for at vise, at du har gjort dit hjemmearbejde med hensyn til virksomheden, stillingen og måske endda personalechefen. Med en god ansøgning kan du vække så stor interesse, at personalechefen vil læse dit CV. Og hvordan man skriver en rigtig god ansøgning er det næste emne, vi skal behandle.

Hvad en god ansøgning bør indeholde

Det er ikke en kunst at skrive en ansøgning. Det er en færdighed, man kan lære (og understøtte med en ansøgningsskabelon). Ansøgninger må gerne altid have samme format (det kommer vi ind på snart) og omfatte de nedenstående elementer.

Målret din ansøgning til jobbeskrivelsen

Den afgørende rettesnor for, hvad din ansøgning skal indeholde, er det, som virksomheden efterspørger i jobopslaget. Tag udgangspunkt i virksomhedens behov, og lad det, du skriver om dig selv, afspejle krav/ønsker i jobopslaget. Brug også gerne nøgleordene herfra, så din ansøgning bliver et direkte ”svar” samt et bevis på, at du er i stand til at sætte virksomhedens behov i relation til din erfaring og dine kompetencer.

En fængende overskrift

Det gælder om at fange recruiterens opmærksomhed fra starten ved at overraske med en overskrift, der er både æggende og dækkende. Med andre ord skal du vække læserens nysgerrighed og samtidig blotlægge essensen af indholdet af din ansøgning. Du bør med andre ord undgå forudsigelige overskrifter som: ”Ansøgning om stillingen som projektleder”.  

Du ville fx få langt større opmærksomhed ved at slå dig op som: ”Projektleder med unik track record”.

En stærk indledning

Indledningen skal være en kort og kontant opfølgning på overskriften – samtidig med, at den afdækker din motivation for at søge jobbet. Start f.eks. med at præsentere dig selv og din faglige profil på 2-3 linjer og følg op med at fastslå, hvorfor det netop er denne stilling, du søger. Trænede recruitere vil straks spotte og kassere en tam, standardiseret ansøgning, mens deres interesse vækkes af en stærk og personlig interesse for deres virksomhed.

Du opnår absolut ingenting med den indledende sætning "Jeg skriver for at ansøge om stillingen som [job] hos [virksomhed]". Det er en vag og kedelig formulering.

Se lige på indledningen i Adam Griffith’s eksempler på CV’er:

Jeg er stærk tilhænger af, at nøglen til fantastiske præstationer i en karriere er engagement og erfaring. Derfor er jeg overbevist om, at jeg er den rette kandidat til stillingen som raketafskyder hos Acme Rocket Company.

Jeg er en stor fan af Acme Rocket Company, men jeg har bemærket, at Acme på nuværende tidspunkt ikke har ansat en raketafskyder.

Jeg er nyuddannet fra Rochester Rocket University og søger min første stilling i raketindustrien. Jeg blev inspireret til at studere raketvidenskab som hovedfag efter at have set affyringen af en Acme-raket. Derfor er jeg meget interesseret i at høre, om der er en ledig stilling hos Acme!

Disse indledninger springer over det åbenlyse og går direkte til de vigtige oplysninger om hvem du er, og hvorfor arbejdsgiveren burde være interesseret i dig som potentiel medarbejder.

En løsning på et problem

Formålet med alle stillingsannoncer er at løse et problem. Det bør fremgå af din ansøgning, at problemet kan blive løst ved at ansætte netop dig. Eksempel: Hvis en virksomhed søger en e-mail marketingmedarbejder, mener de sandsynligvis, at deres aktuelle marketing-kampagner ikke giver de ønskede resultater, og derfor har de brug for en person, som kan forbedre dem. Det er et problem, og du er den person, der kan løse problemet. Vis hvorfor netop du er den rette person til jobbet allerede i indledningen til ansøgningen.

Som marketingchef hos [virksomhed] har jeg har været med til at køre 15 e-mailkampagner om måneden. Det resulterede i at jeg øgede antallet af nye kundeemner med 75% på 8 måneder.

Den rigtige tone

Undersøg virksomheden ved at nærlæse indholdet på deres hjemmeside og forsøg at få en fornemmelse af deres online-kommunikation. Find også ud af, hvem personalechefen er, og tjek hans/hendes profiler på de sociale medier. Tilegn dig al den viden som du kan om, hvordan virksomheden er som et mærke, og hvordan dens medarbejdere er som personer, og brug samme tone som virksomheden. Hvis de bruger en sjov, humoristisk tone, kan en smule humor i din ansøgning være til fordel for dig. Hvis tonen er mere formel, så følg trop.

Arbejdsgivere er på udkig efter folk, der ligner dem. En person, der som fod i hose passer til deres virksomhedskultur og etos. Du skal præsentere dig selv som netop denne person.

Tænk på, hvordan en god sælger slår en handel af - sælgere tilpasser sig potentielle kunders personlighed og indtager dem på en måde, der er på bølgelængde med deres tale- og handlemåder. Du skal vælge en lignende taktik. Spejling er den bedste måde at gøre dette på.

Statistikker/tal

En ansøgning er en konkret salgstekst, der har til formål at beskrive dine resultater og præstationer. Hvis du har haft succeser, så vis tallene.

I stedet for: Jeg fik ros i min stilling som marketingmedarbejder for sociale medier.

Bør du skrive: Jeg kørte sociale kampagner, der bidrog til at øge mærkets tilhængerskare med 500% og kundeemner med 200%.

Statistikker/tal er iøjnefaldende. De tiltrækker opmærksomhed, pirrer nysgerrigheden og kræver kun meget lidt plads på en A4-side. Benyt dig af dem, hvis det er muligt.

Kortfattede eksempler

Det er en god idé at fortælle anekdoter, men de skal helst være så korte som muligt. Ingen omsvøb! Beskriv eksempler med maksimalt tre sætninger. Begynd med dine styrker, efterfulgt af situationen og så resultatet.

Hvad man skal undgå i en god ansøgning

Nogle gange er det, du ikke gør, lige så stærkt som det, du gør. Når det gælder om at skrive ansøgninger, er der mange ting, du ikke burde gøre.

Slåfejl

Forestil dig, at du finder ud af, at din ansøgning, som du har brugt mange timers arbejde på, blev afvist på grund af nogle stavefejl eller grammatiske fejl. Det ville være svært at acceptere.

Men det sker. Ofte.

Personalechefer skal pløje sig igennem hundredvis af CV'er og ansøgninger til hver jobannonce, og tastefejl er tilfældigvis en af de nemmeste måder at afvise ansøgere på. Selvfølgelig er det afhængigt af, om læseren bemærker fejlen, og om de er ligeglade med det eller ej. Men det er ikke risikoen værd.

Udskriv din ansøgning og læs den højt. Læs den igennem to gange og derefter igen, idet du starter med sidste sætning. Få en anden til at læse din ansøgning, når du er færdig.

Formateringsfejl

Din ansøgning skal være letlæselig i alle formater. Hvis du sender din ansøgning pr. e-mail eller uploader den til en jobtavle, er det meget sandsynligt, at den læses online og derefter printes ud og igen læses på papir. Derfor skal den være let at læse.

Store tekstblokke er svære at læse og belaster øjnene, især på en skærm. Skriv korte sætninger og begræns afsnittene til 3 eller 4 sætninger. Hvis du sørger for, at ansøgningen er behagelig at læse for øjnene, vil det være lettere at “sætte gang i” hjernen.

En anden ting, som man skal være opmærksom på, er, at din ansøgning og dit CV vil blive læst sammen, så de skal værre ensartede. Tilpas ansøgningens layout til CV’ets layout. Vi har gjort det nemt for dig at gøre det ved at matche alle design til ansøgninger med vores CV-skabeloner.

Spor af klippe og klistre

Ovennævnte eksempel “Jeg skriver for at ansøge om stillingen som [job] hos [virksomhed]” er et klassisk eksempel på klippe og klistre.

Hvis du skriver uspecifikke eller vage formuleringer, spekulerer personalechefen med det samme på, hvor mange andre mennesker/virksomheder du har prøvet at tilpasse dig med din robotagtige skrivestil. Dette betyder imidlertid ikke, at du bør afstå fra at anvende skabeloner; det betyder bare, at det ikke skal være tydeligt, at du har anvendt en skabelon.

For mange personlige oplysninger

Jeg er sikker på, at recruiteren vil elske at høre om dine tre katte, din Pokemon-samling og at du holder af Olsen-banden-fanartikler. Og at det var en interessant historie, dengang du brækkede benet på skateboardbanen som barn. Men vent med alt dette til du har fået jobbet!

I henhold til loven må personalechefer ikke bedømme kandidater baseret på race eller alder, så de to ting kan og bør udelades i din ansøgning. Andre almindelige oplysninger som f.eks. civilstatus og børn, som vi konstaterer at folk medtager, bør også udelades. Det er ting, du eventuelt kan nævne i jobsamtalen, hvis det er relevant, men på dette tidspunkt handler det om, hvordan du som kvalificeret og erfaren ansøger kan hjælpe virksomheden.

Undgå at tale for meget om “dig” selv

Jeg har gjort dit eller dat” og “Jeg er fantastisk god til...” er godt nok, så længe det drejer sig om, hvordan du kan hjælpe virksomheden med at løse problemer. Mens en ansøgning handler om dig, er det i grunden ikke af afgørende betydning, hvad du kan gøre, men hvad du kan betyde for virksomheden.

Hvis du fortæller for meget om “dig“ selv, kan man få indtryk af, at du har et stort ego og at samarbejde med dig derfor kan være vanskeligt. De fleste stillinger kræver, at du arbejder i et team, eller i det mindste under ledelsens tilsyn. Det betragtes som negativt, hvis du fremstår som alt for selvoptaget.

Du risikerer også at efterlade indtryk af at du overdriver dine resultater eller endnu værre, lyver, hvilket kan være katastrofalt for din ansøgning. Så koncentrér dig om at beskrive dine kompetencer og færdigheder, så det står klart, at du er den rette person til virksomhedens team.

For mange ord

Ifølge en undersøgelse, som Saddleback College har udført, ønsker næsten 70% af arbejdsgiverne en ansøgning på mindre en én A4-side. 24% siger at jo kortere, desto bedre.

Som hovedregel bør din ansøgning indeholde mellem 300 og 350 ord, eller ca. tre til fire korte afsnit, på én A4-side. Hvis du sender ansøgningen pr. e-mail, hvor du kan medtage links, kan du nøjes med endnu færre ord, nemlig 200 til 250.

Sørg for, at din ansøgning er relevant og kortfattet - du får mulighed for at fortælle mere om dig selv i jobsamtalen.

Sådan skriver man en ansøgning

Ansøgninger skrives ofte i et afprøvet og pålideligt format, der er opsat på en sådan måde, at du kan fremhæve dine resultater. Og, hvad der er vigtigere, et format, som personalechefer er vant til.

Det er også vigtigt, at ansøgningen er nem at skimme, så recruiteren kan få et hurtigt overblik over, hvad det er, du vil fortælle. Det sikrer du bl.a. ved at:

  • lave underoverskrifter i ansøgningen
  • fremhæve specifikke nøgleord med fed
  • bruge punktform, hvis du alligevel skal remse noget op

Hvis du er bekymret over at bruge samme format som alle andre, og dette på en eller anden måde hindrer dig i at skille dig ud, så drop det. Det er det, du siger (eller ikke siger), der tæller. Lad os gennemgå, hvordan din ansøgning bør se ud.

Sidehoved

Hvis du sender fysiske eksemplarer af din ansøgning, skal du starte med dine og arbejdsgiverens rigtige kontaktoplysninger og datoen. Formatér kontaktoplysningerne om den person, du skriver til, på følgende måde:

  • Personalechefens/arbejdsgiverens navn
  • Virksomhedsadresse
  • Adresse, postnummer og by
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Dine oplysninger behøver ikke være formateret på denne måde, men de skal indeholde alle de samme informationer. Hvis du formaterer dine oplysninger på samme måde som dit CV (med dit navn med en stor, fed skrifttype), kan det fungere godt, hvis du vil tiltrække opmærksomheden lige fra begyndelsen.

Hvis du sender ansøgningen pr. e-mail eller uploader den til en jobtavle, kan dine kontaktoplysninger tilføjes i slutningen, under din underskrift.

Overskrift

Sæt en krog i recruiteren med det samme med en stærk overskrift, der vækker interesse og mejsler din vision ud i klart og utvetydigt sprog.

Indledning

Præsentér dig selv under afsnittet med kontaktoplysningerne. Her er stedet til din stærke, indledende sætning. Husk: målet er at tiltrække opmærksomhed. Formulér alting så kort som muligt. Nævn den stilling, du søger, og fortæl personalechefen, hvorfor og hvordan dine kompetencer og din erhvervserfaring bedst opfylder virksomhedens behov.

“Stillingen som marketingchef hos [virksomhed] vil uden tvivl have tiltrukket et væld af CV'er. Min er endnu en. Selvom jeg på nuværende tidspunkt har en anden stilling, mener jeg, at min erfaring med at køre marketingkampagner, som har øget kundeemnerne med 500% i min tidligere stilling, gør mig til den rette kandidat, I søger.”

Indledningen er det perfekte sted til at medtage de statistikker/tal, som vi har talt om.

Hovedtekst

Hvis du sammenligner din ansøgning med en madoplevelse på en restaurant, har du talt med tjeneren og nydt forretten. Nu er det tid til det vigtigste - den centrale del af din treretters menu.

Det er den del, hvor du underbygger din ansøgning ved direkte at reagere på jobbeskrivelsen og gøre dit CV troværdigt. Fortæl om dine kompetencer og erhvervserfaring og hvordan du kan være med til at løse virksomhedens problem. Brug så mange kraftfulde handlingsverber og jobspecifikke oplysninger, som du kan.

Det er det perfekte sted til at bruge et eksempel: du blev bedt om at gøre noget, du udførte opgaven med stor succes og det hjalp virksomheden. Men ikke nok med det, virksomheden tjente også flere penge takket være dine præstationer.

Hos [virksomhed] udarbejdede og kørte jeg unikke månedlige e-mailkampagner, som resulterede i en 300% stigning i generering af kundeemner og øgede omsætningen med 75% på seks måneder. Jeg forbedrede også svartiden på e-mails på tværs af virksomheden fra tre dage til én time, hvilket førte til en forbedring af kundetilfredsheden med 20%.

Få evt. en udtalelse fra en tidligere kollega eller leder, som kan understøtte dine præstationer og rose din måde at arbejde på.

I slutningen af dette afsnit, burde du have vakt personalechefens interesse og overbevist ham/hende om, at du er en kandidat, som han/hun vil overveje til stillingen. Helt sikkert en kandidat med et CV, som er værd at se nærmere på.

Det er vigtigt, at du vælger dine ord med omhu, for du kun har to afsnit, hvor du kan overbevise recruiteren om, at du er den bedste kandidat til stillingen.

Den perfekte slutning

Sørg altid for at efterlade virksomheden med et stærkt indtryk. Efter at du brugt 2-3 afsnit på slagkraftigt at argumentere for, hvorfor du er den bedste kandidat til jobbet, vil det være ærgerligt at lade det hele falde til gulvet med en triviel afslutning som: “Jeg håber at høre fra jer, såfremt min ansøgning har vakt interesse”. 

Dette er din mulighed for at opfordre til handling. Tak recruiterne for den tid, de brugte på din ansøgning, og fortæl dem, at du ser frem til at blive inviteret til jobsamtale.

Tak fordi du tog dig tid til at læse min ansøgning. Jeg ser frem til at høre fra jer snart, og glæder mig til at drøfte, hvordan vi kan samarbejde.

Eller:

Jeg ser frem til at få lejlighed til at uddybe min ansøgning i en jobsamtale, hvor vi kan drøfte, hvad jeg kan betyde for din virksomhed. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte mig på [e-mailadresse eller telefonnummer]. Tak, fordi du tog dig tid til at læse mit CV.

Vær altid være høflig og respektfuld i slutningen. Fortæl dem, at du er ivrig efter at komme til jobsamtale, men stil aldrig krav.

Lad dig inspirere af denne opbygning, som frit kan kopieres:
  1. Sidehoved
  2. OVERSSKRIFT – ram sømmet på hovedet
  3. Indledning – kort og klar præsentation
  4. Sådan løser jeg virksomhedens ”problem” - det kan jeg bidrage med til jobbet
  5. Stort slag med halen – den stærke og selvsikre afslutning
Forstået!

Formatering af din ansøgning

Ansøgningens formatering er lige så vigtig som indholdet. Enkelhed er bedst, når det gælder layoutet:

  • Hold ansøgningen på max. 1 side eller 500 ord.
    Vælg en af følgende skrifttyper: Arial, Calibri, Georgia eller Times New Roman (undgå for enhver pris Comic Sans).
  • Skriftstørrelse 10 eller 12.
  • 1-tommes margener øverst, nederst og til siderne (hvis du har svært ved at få det hele med på en A4-side, kan du prøve at gøre margenen øverst og nederst på siden kortere til ¾ tommer).
  • Afstand mellem overskrift, afsnit og underskrift.
  • Venstrejusteret indhold.

Eksempel på en ansøgning

Se eksempler på ansøgninger herunder:

Råd fra eksperten i ansøgninger

Indtil nu har vi behandlet mange emner. Nu er det tid til at trække de store kanoner frem. Vi har kontaktet nogle af branchens dygtigste og bedste eksperter og stillet dem følgende spørgsmål: Hvordan skriver man en virkelig god ansøgning, som får recruiteren til at invitere dig til jobsamtale?

Rafe Gomez, Rehirement Coach og medindehaver hos VC Inc. Marketing

Når du præsenterer dig for en potentiel arbejdsgiver (og det er præcist hvad jobsøgende gør), bør de tre grundprincipper for vellykket kommunikation medtages i ansøgningen. De er væsentlige for at vække modtagerens interesse i dig:

  • Klarhed - undgå at bruge forretningsjargon og ikke-specifikt sprog
  • Kortfattethed - skriv korte og kraftige sætninger, så den person, du præsenterer dig selv for ikke bliver overvældet, men snarere ønsker at møde dig personligt for at få mere at vide om, hvordan du kan gavne hans/hendes virksomhed.
  • Overbevisning - sørg for at dokumentere værdien af dine kompetencer, din erhvervserfaring og dine løsninger.

Tilbage til dig

Med alt det, du har lært indtil nu, vil du være i stand til at skrive en ansøgning, som sikrer, at dit CV bliver læst, og i bedste fald tilskynder recruiteren til at tage telefonen og kontakte dig allerede før de har nået underskriften.

Analysér jobbeskrivelsen, undersøg virksomheden, og skriv en personlig ansøgning, som sælger dig som den bedste kandidat til stillingen.

Nedenfor er der som aftalt X skabeloner til at hjælpe dig på vej. Du kan bruge skabeloner som inspiration til din egen tekst eller bruge og redigere dem, som du synes passer bedst til det job, du søger.

Ansøgninger bruges stadigvæk. Det er du det levende bevis på.

Sådan skriver man et cv
Relateret artikel
Sådan skriver man et cv

Alle tips, værktøjer, skabeloner og eksempler, du skal bruge til at lære, hvordan man skriver et cv

Byg dit CV på 15 minutter
Byg dit CV på 15 minutter
Brug professionelle gennemprøvede CV-skabeloner, som følger de præcise 'CV-regler', arbejdsgivere leder efter.
Opret mit CV
Del denne artikel
Fortsæt med at læse
CV14 min læst
At skrive om uddannelse på dit cv
At skrive om uddannelse på dit cv
Ansøgning11 min læst
Sådan skriver du et motivationsbrev
Sådan skriver du et motivationsbrev
CV12 min læst
De bedste personlighedsbeskrivelser til dit CV
De bedste personlighedsbeskrivelser til dit CV
Karriere14 min læst
Hvilket land får bedst betalt orlov?
Hvilket land får bedst betalt orlov?
Gennemse alle
Dette websted bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen og udføre analyser og marketing. Ved at bruge vores websted giver du dit samtykke til at acceptere alle cookies i overensstemmelse med vores Privatpolitik og Privatpolitik.
Acceptér cookies