Hvordan man skriver et CV til en stilling som marketingchef
En marketingchef skal være dygtig til at administrere alle marketingaktiviteter i en virksomhed. Det omfatter planlægning af og tilsynsføring med marketingbudgetter, samt planlægge kampagner baseret på virksomhedens mål. Deres vigtigste ansvar er at administrere langsigtede marketingstrategier for virksomheden. Den ideelle kandidat har færdigheder inden for projektledelse og fremragende ledelsesmæssige kompetencer, der gør ham/hende i stand til at lede marketingteams.
Et vellykket CV for en marketingchef skal fremhæve fremragende multitasking- og kommunikationsfærdigheder. Ved at bruge et af CV.dk's felttestede CV’er, og følge disse nyttige tips til at lave dit CV, er du på vej til at finde det job, du leder efter.
Eksempel på profiloversigt
Her skal du fremhæve dine største præstationer. Husk at bruge så mange kraftfulde handlingsudsagnsord og jobspecifikke oplysninger som du kan. Marketingchefer forventes at have de nødvendige færdigheder til at planlægge og gennemføre udtænkte marketingplaner. Fremhævning af dine vigtigste egenskaber, der effektivt fremviser dine kvalifikationer og præstationer, er afgørende for dette job.
Rutineret og energisk marketingchef med mere end syv års erfaring i effektiv styring af marketingprojekter fra idé til færdiggørelse. Dygtig til at anvende digitale marketingplatforme for at øge salg og generel virksomhedsproduktivitet. Erfaring med at forberede og føre tilsyn med online og trykte marketingkampagner, hvilket resulterer i en stigning i partnerforbindelser for virksomheden. Dygtig til at overvåge og rapportere marketingmål, samt at opretholde den nødvendige interne kommunikation i virksomheden. Jeg er pragmatisk og resultatorienteret, og fast besluttet på at opbygge markedstilstedeværelse for det næste firma, jeg arbejder for.
Eksempel på ansættelseshistorik
Angiv alle stillinger, der er relevante for marketing, eller stillinger, der inkluderer passende opgaver og/eller påkrævede færdigheder, der er nødvendige for en stilling som marketingchef. Husk at bruge kraftfulde handlingsudsagnsord, og nævne jobspecifikke præstationer, der viser, at du er en fremragende kandidat.
- Styrede effektivt kreative projekter, der fremmer et bedre virksomhedsimage.
- Udarbejdede og implementerede kampagner pr. post, hvilket resulterede i en omsætningsstigning på 10 % pr. kvartal.
- Udviklede og vedligeholdt interne og eksterne relationer, hvilket var afgørende for virksomhedens videreudvikling og succes.
- Vurderede konkurrenternes strategier, og arbejdede ivrigt på at øge vores egen produktivitet.
Eksempel på uddannelsesdel
Her anføres alle eksaminer og certificeringer. Eventuelle æresbevisninger eller udmærkelser bør også nævnes her. Hvis du har en uddannelse højere end en bachelor, kan du undlade at anføre din overbygning til folkeskolen.
- Aug. 2010 – aug. 2012 Aarhus BSS, master i forretningsadministration, Århus. Tildelt Aarhus BSS Stipendium i 2004.
- Aug. 2005 – jun. 2009 Aarhus Universitet, bachelor i økonomi og forretning, Århus. Bestået med summa cum laude.
Eksempel på kompetencedel
Et vellykket CV for en marketingchef, såsom dette eksempel, vil indeholde en række imponerende kompetencer, som din arbejdsgiver søger i en kandidat. For at blive betragtet som en stærk kandidat, skal du præsentere dig selv som et vidende og detaljeorienteret individ, som er dygtig inden for en bred vifte af marketingstrategier, og som passende kan lede projekter fra ide til færdiggørelse. Sørg for at inkludere jobspecifikke kompetencer.
- Fremragende kommunikationsfærdigheder
- Innovation
- Fremragende færdigheder i præsentation og at tale offentligt
- Flydende i engelsk, tysk og fransk
Hvad laver en marketingchef?
Marketingchefer udvikler, implementerer og udfører marketingstrategier for at fastholde nuværende kunder og tiltrække nye. Alle strategier, implementeret af marketingchefen, skal være i overensstemmelse med virksomhedens overordnede mål. Marketingchefer arbejder for at øge offentlighedens bevidsthed om virksomheden og dens mission, og implementerer marketingkampagner for at fremme indsatsen. En ideel kandidat har en bachelor i forretningsmarketing eller et relateret område. Kandidaten skal også fremvise erfaring med at organisere marketingstrategier.