Erfaren og dygtig callcentermedarbejder, der leverer kvalitetsservice til kunder, der ringer til virksomheden og opfylder alle behov. Dygtig til at følge kommunikationsscripts for at håndtere forskellige behov selvsikkert og professionelt. Har dokumenteret erfaring med at fungere som en effektiv kontakt mellem virksomheder og deres potentielle og nuværende kunder. Arbejder på at holde og øge kundetilfredsheden ved hvert telefonopkald. Forstår vigtigheden af at levere et varemærkes mission med hver eneste handling og interaktion med kunder.
09/2015 - 09/2019, Kundeservicemedarbejder, Illums Callcenter, København
- Arbejdede produktivt for at bestemme kundernes behov og hurtigt finde løsninger på disse behov.
- Besvarede forespørgsler ved effektivt at undersøge, finde og videregive oplysninger til kunder.
- Vedligeholdt callcenter-databasen ved at indsamle og registrere oplysninger.
- Arbejdede hele tiden på at forbedre callcenterets omdømme ved at levere kvalitet og service i rette tid.
- Deltog i uddannelsesseminarer for at forbedre min viden og mine kompetencer.
10/2013 - 09/2015, Kundeservicemedarbejder, Føtex, Holte
- Besvarede alle forespørgsler vedrørende kundeservice høfligt, præcist og i god tid.
- Samarbejdede godt med den øvre ledelse for at sikre optimal kundetilfredshed.
- Opnåede en kundetilfredshedsscore på 97 % i løbet af 8 måneder efter ansættelsen.
- Modtog prisen “Kvartalets kundeservicemedarbejder” to gange.
- Hjalp med til at opretholde og øge kundeloyaliteten ved at foretage opfølgende opkald og behandle kunderne med særligt hensyn.
08/2011 - 08/2013, Receptionist, Hilton, København
- Hilste alle kunder velkommen med et smil og entusiasme.
- Besvarede alle kundeforespørgsler efter bedste evne.
- Undersøgte og holdt mig opdateret om samtlige hotellets tilbud og kampagner.
- Reserverede værelser, hjalp med udtjekning, og solgte værelser til kunder, der kom til hotellet uden at have reserveret et værelse.
- Planlagde rengøring og vedligeholdelse af værelser
- Ledte en gruppe på fire medarbejdere og arbejdede på at forbedre vores samlede produktivitet.
- Arbejdede for at fremme Hilton-mærket ved at yde optimal kundeservice.
08/2008 - 05/2012, Bacheloruddannelse i kommunikation, Københavns Universitet, København
09/2004 - 05/2008, Studentereksamen, Rysensteen Gymnasium, København
- Fremragende kommunikationsfærdigheder
- Tålmodighed
- Skriver hurtigt på pc
- Opfindsom
- Tosproget
- nuværende, ,
Før du begynder at skrive, er det vigtigt at vide, hvilke afsnit dit cv til en stilling som callcentermedarbejder skal bestå af. Dit cv bør indeholde følgende elementer:
- Sidehovedet
- Profilteksten (også kaldet profil eller personlig erklæring)
- Afsnittet med ansættelseshistorikken
- Kompetenceafsnittet
- Uddannelsesafsnittet
Hvorfor er det godt at personliggøre dit cv til en stilling som callcentermedarbejder?
Alle cv’er skal gøres personlige. Hvorfor? Det enkle svar er, at alle job er forskellige. Hvis du søger et job som callcentermedarbejder, er det vigtigt at skræddersy dit cv, fordi du skal vise, at du forstår virksomhedens image, produkter og stil, så du nøjagtigt kan repræsentere dem over for en kunde.
Men det er ikke den eneste grund til at skræddersy dit cv: Elektroniske systemer til sporing af ansøgere ( ATS - Applicant Tracking Systems) er en anden grund til at gøre en ekstra indsats.
Hvad er et system til sporing af ansøgere?
Det er speciel software, som personaleafdelinger bruger til at scanne og sortere jobansøgninger. ATS'et bruger algoritmer til at rangordne cv'er baseret på oplysninger som f.eks. jobspecifikke nøgleord og sætninger. Kun de bedste cv'er når frem til recruiterens skrivebord. Derfor er det af afgørende betydning i dit cv at medtage alle de nøgleord og sætninger, der findes i jobannoncen (selvfølgelig kun, hvis det er relevant).
Det bedste format til et cv til en callcentermedarbejder
Det traditionelle format til et cv til en stilling som callcentermedarbejder bliver brugt til de fleste job til begyndere på arbejdsmarkedet (og de fleste job i almindelighed) - et cv med omvendt kronologisk rækkefølge.
Dette cv-format er defineret af afsnittet med din ansættelseshistorik i tre væsentlige aspekter:
- I din ansættelseshistorik anføres jobbene fra det nyeste til det ældste
- Samme afsnit er det største og mest fremtrædende i dit cv (med hensyn til plads og tekst)
- Hvert tidligere job beskrives detaljeret med en punktliste over opgaver og/eller resultater, der anføres under det.
Men hvis du er lige begyndt på arbejdsmarkedet (f.eks. som nyuddannet), kan du vælge det funktionelle eller kombinerede cv-format, hvilket indebærer, at du kan flytte andre afsnit i cv’et op (f.eks. din uddannelse eller dine færdigheder, hvis det er en fordel for dig).
Eksempel på profilteksten til en callcentermedarbejder: Din venlige introduktion
Oversigten eller profilteksten i dit cv til en stilling som callcentermedarbejder er din chance for at beskrive din hjælpsomme karakter og dine kommunikationsfærdigheder. Du får ikke en yderligere chance i cv’ets andre afsnit, der er strengere formateret, så udnyt disse ca. 100 ord så godt som muligt.
Du vil sandsynligvis stille spørgsmålet: Hvad kan jeg være dig behjælpelig med i dag? Temmelig ofte, når du har fået jobbet, men for øjeblikket er det det spørgsmål, du svarer på. Brug profilteksten til at “prale af” din største succes inden for kundeservice, og vælg at beskrive din personlighed og dine kompetencer med nogle få udtryksfulde ord.
Erfaren og dygtig callcentermedarbejder, der leverer kvalitetsservice til kunder, der ringer til virksomheden og opfylder alle behov. Dygtig til at følge kommunikationsscripts for at håndtere forskellige behov selvsikkert og professionelt. Har dokumenteret erfaring med at fungere som en effektiv kontakt mellem virksomheder og deres potentielle og nuværende kunder. Arbejder på at holde og øge kundetilfredsheden ved hvert telefonopkald. Forstår vigtigheden af at levere et varemærkes mission med hver eneste handling og interaktion med kunder.
Eksempel på ansættelseshistorik: Fokusér på resultaterne
Uanset om du kun har haft ét eller flere tidligere job, har du finpudset dine kundeservicefærdigheder i alle jobbene. Din ansættelseshistorik bør dokumentere din faglige udvikling. Brug hvert punkt i punktopstillingen til at give ansættelsescheferne en idé om, hvilke færdigheder og kompetencer du tager med til jobbet.
Kundeservicemedarbejder, Illums Callcenter, København
september 2015 - september 2019
- Arbejdede produktivt for at bestemme kundernes behov og hurtigt finde løsninger på disse behov.
- Besvarede forespørgsler ved effektivt at undersøge, finde og videregive oplysninger til kunder.
- Vedligeholdt callcenter-databasen ved at indsamle og registrere oplysninger.
- Arbejdede hele tiden på at forbedre callcenterets omdømme ved at levere kvalitet og service i rette tid.
- Deltog i uddannelsesseminarer for at forbedre min viden og mine kompetencer.
Kundeservicemedarbejder, Føtex, Holte
oktober 2013 - september 2016
- Besvarede alle forespørgsler vedrørende kundeservice høfligt, præcist og i god tid.
- Samarbejdede godt med den øvre ledelse for at sikre optimal kundetilfredshed.
- Opnåede en kundetilfredshedsscore på 97 % i løbet af 8 måneder efter ansættelsen.
- Modtog prisen “Kvartalets kundeservicemedarbejder” to gange.
- Hjalp med til at opretholde og øge kundeloyaliteten ved at foretage opfølgende opkald og behandle kunderne med særligt hensyn.
Eksempel på kompetenceafsnittet
Kompetenceafsnittet har til formål at fremhæve dine evner, så travle ansættelseschefer hurtigt kan gennemse dit cv for at finde ud af, om du har den erhvervserfaring og de kompetencer, de er ude efter. Som callcentermedarbejder har du brug for mange flere færdigheder end blot en venlig telefonstemme eller evnen til at lytte.
Teksten i dette eksempel på et cv viser den korte måde, du bør skrive kompetenceafsnittet på.
Eksempel på kompetenceafsnit, der kan tilpasses
- Fremragende kommunikationsfærdigheder
- Tålmodighed
- Skriver hurtigt på pc
- Opfindsom
- Tosproget
Eksempel på uddannelsesafsnittet
Uddannelsesafsnittet er en enkel liste over din uddannelse og eventuelle grader. En stor del af oplæringen til callcentermedarbejder vil ske på selve jobbet, fordi hver virksomhed har sit eget system til kundebehandling. Du vil også lære om de produkter og serviceydelser, som den pågældende virksomhed tilbyder. Derfor er en højere uddannelse ikke påkrævet for at få job som callcentermedarbejder. Et studentereksamensbevis kan være starten på din karriere.
I cv’ets uddannelsesafsnit skal du nævne alle grader og certificeringer. Eventuelle æresbevisninger eller udmærkelser bør også medtages her.
Nedenfor finder du et eksempel på formatering af uddannelsesafsnittet.
Bacheloruddannelse i kommunikation, Københavns Universitet, København
august 2008 - maj 2012
Studentereksamen, Rysensteen Gymnasium, København
september 2004 - maj 2008
Cv’ets layout og design: Førstehåndsindtrykket
På samme måde som du er repræsentant for den virksomhed, du arbejder for, giver dit cv til en stilling som callcentermedarbejder et karakteristisk billede af din faglige personlighed. Hvilket indtryk vil du efterlade hos recruiterne? Rent, pænt, velorganiseret, detaljeret? Ja, selvfølgelig!