Administrative assistenter skal være dygtige til at indgå i et team-miljø, hvor de forventes at yde værdifuld støtte til andre kontoransatte. Deres vigtigste ansvar ligger i pligten til at sikre, at alle kontoraktiviteter forløber glat. Administrative assistenter skal kunne håndtere flere projekter på én gang og skal være dygtige til almindeligt anvendt kontorudstyr og software. Den ideelle kandidat har evne til at organisere og nyder at arbejde sammen med andre til dagligt.
Et succesfuldt CV for en administrativ assistent skal fremvise fremragende organisatoriske og projektledelsesevner samt fortræffelige kommunikationsevner. Ved at bruge et af CV.dk's felttestede CV’er og følge disse nyttige tips til at lave dit CV, er du på vej til at finde det job, du leder efter.
Her skal du fremhæve dine største præstationer. Husk at bruge så mange kraftfulde handlingsudsagnsord og jobspecifikke oplysninger, som du kan. Administrative assistenter leverer værdifuld support til kontoransatte, og skal fremvise deres største kompetencer på deres CV. Fremhævning af dine vigtigste egenskaber, der effektivt demonstrerer dine kvalifikationer og præstationer er afgørende for dette detaljeorienterede job.
Kyndig administrativ assistent med over 7 års kontorerfaring, specialiseret i administrativt arbejde, problemløsning, planlægning og optimal assistance. Kendt for at øge produktiviteten og lette ledende medarbejderes arbejdsbyrde. Bevist effektivitet med evne til hurtigt at lære og navigere i ethvert computersoftwareprogram eller kontorarkiveringssystem.
Angiv alle stillinger, der er relevante for administrativt arbejde, eller stillinger, der inkluderer passende opgaver og/eller påkrævede færdigheder, der er nødvendige for en stilling som administrativ assistent. Husk at bruge kraftfulde handlingsudsagnsord og nævne jobspecifikke præstationer, der viser, at du er en fremragende kandidat.
Her anføres alle eksaminer og certificeringer. Eventuelle æresbevisninger eller udmærkelser bør også nævnes her. Hvis du har en uddannelse højere end en bachelor, kan du undlade at anføre din overbygning til folkeskolen.
Et vellykket CV for en administrativ assistent, såsom dette eksempel, vil indeholde en række imponerende administrative kompetencer, som din arbejdsgiver søger i en kandidat. For at blive betragtet som en stærk kandidat, skal du præsentere dig selv som et hårdtarbejdende og detaljeorienteret individ, som er dygtig til multitasking og projektledelse. Sørg for at inkludere de jobspecifikke kompetencer.
Administrative assistenter er ansvarlige for en bred vifte af kontoropgaver, der varierer afhængigt af branchen, som de arbejder i. De har ofte en række forskellige kontoropgaver, herunder at besvare telefonopkald, planlægge aftaler, modtage og registre betalinger, organisere og opretholde arkiveringssystemer samt bestille og distribuere kontorartikler.
Administrative assistenter kan arbejde for én person eller en hel kontorafdeling, hvilket også kan påvirke deres opgaver. De kan være ansvarlige for at arrangere rejsearrangementer for medarbejdere, planlægge konferencer og møder, samt redigere og formatere korrespondance for medarbejdere.
Administrative assistenter skal være dygtige til multitasking og kunne forblive rolige under pres. Til daglig forventes administrative assistenter at yde fremragende support til medarbejdere og kontorbesøgende. En ideel kandidat har en kontoruddannelse samt en vis erfaring inden for administration.