Eksempel på cv'er Administrativ assistent: Skrivetips

Denne guide lærer dig at skrive et effektivt CV for en administrativ assistent, der fremhæver vigtige færdigheder som kommunikation, planlægning og IT-kompetencer. Den understreger vigtigheden af at tilpasse CV'et til jobkrav og bruge relevante nøgleord for at bestå ATS-screening, hvilket øger chancerne for ansættelse.
Redigér dette CV

Som administrativ assistent er det essentielt med et professionelt og veludformet CV. Der er mange ansøgere til stillinger, så et stærkt CV kan øge dine chancer for succes ved at vise dig bedst muligt frem og vise din egnethed til stillingen. I denne guide gennemgår vi alle delene i et fremragende CV som administrativ assistent.

cv.dk finder du masser af CV-eksempler. Vores CV-bygger gør det nemmere end nogensinde at skrive et fremragende CV!

Sådan skriver du et administrativ assistent-CV

Et CV indeholder specifikke sektioner. Når du søger et job som administrativ assistent, er det vigtigt at forstå, hvilke sektioner der skal inkluderes. Dit CV bør indeholde følgende elementer:

Dit CV som administrativ assistent skal så effektivt som muligt fremvise dine evner inden for faget. Du kan med fordel bruge denne målrettede tilgang til at markedsføre dine evner, kompetencer og erfaringer:

  1. Fremhæv dine erfaringer og målsætninger som administrativ assistent. Fokusér på resultater i tidligere jobs, og på evnen til at indgå i et team.
  2. Tilpas dit CV til jobopslagets ønsker og krav til den nye medarbejder.
  3. Vælg en passende CV-skabelon, som matcher det job, du søger.
  4. Brug relevante, fagspecifikke nøgleord for at komme igennem ATS screeningen.
Eksperttip

ATS står for Applicant Tracking Systems. ATS-algoritmer scanner CV´er for nøgleord, der matcher jobbeskrivelsen, og rangerer dem efter antal nøgleord. Kun de højest rangerede CV’er kommer igennem screeningen og går videre til et ansættelsesudvalg. Resten bliver slettet.

Et administrativ assistent-jobopslag kan f.eks. angive følgende krav/ønsker:

  • “Kendskab til lønsystemer”
  • “Erfaring med økonomistyring”
  • ”Struktureret arbejdsindsats”
  • ”Serviceminded”
  • Gode kommunikationsevner
  • ”Gode samarbejdsevner”

Vælg et format, der styrker dit administrativ assistent-CV

Rekrutteringsfolk vil helst uden besvær kunne finde de oplysninger, de skal bruge. For en administrativ assistent vil det bedste format for dit CV derfor være omvendt kronologi. Her fokuserer du på din ansættelseshistorik, hvor du noterer din seneste stilling øverst. 

Hvis du er nyuddannet eller ønsker at skifte karriere, kan du se nærmere på de CV-formater, vi foreslår som kronologiske alternativer eller hybrider.

Fremvis dine kontaktoplysninger klart

Sidehovedet på dit CV som administrativ assistent bør angive dine kontaktoplysninger på en overskuelig og klar måde.

Se herunder, hvordan du gør. Denne struktur sikrer, at kontaktoplysningerne er professionelt sat op:

  • Fulde navn og titel: Skriv dit for- og efternavn ved siden af titlen på jobbet, du søger.
  • Professionel e-mailadresse: Brug et enkelt, professionelt format som f.eks. fornavn.efternavn@live.dk
  • Telefonnummer: Oplys et telefonnummer med en professionel voicemail.
  • Bopæl: Skriv kun navnet på din by (evt. land); tilføj evt. `villig til at flytte´.
  • LinkedIn: Tilføj din LinkedIn profil, hvis den er aktiv, og en evt. hjemmeside.

Undgå at skrive fødselsdag og andre personlige oplysninger som civilstand, CPR-nummer eller pasnummer.

Gør

Erik Kristensen

Administrativ assistent

+45 24 75 52 89

Erik.kristensen@gmail.com

Gør ikke

Erik Kristensen

Kontormus

045-24755289

EK-DnDPlayer123@gmail.com

Profilafsnittet

I profilafsnittet skal du fremhæve dine største præstationer. Som administrativ assistent er det afgørende at du er detaljeorienteret og systematisk i dit arbejde. Fremhæv dine vigtigste egenskaber, der viser dine kvalifikationer og præstationer. Husk at bruge så mange kraftfulde handlingsudsagnsord og jobspecifikke oplysninger som du kan. 

Profilen er din mulighed for at fremvise din personlighed og din faglige erfaring med dine egne ord. Første sætning skal præsentere dig. Derefter bruger du de næste par sætninger på at beskrive dine største succeser eller vigtigste resultater. Med de to sidste sætninger beskriver du de kompetencer og kvaliteter, du vil tilføre arbejdspladsen.

Har du brug for mere inspiration til dit CV? Tjek vores relaterede eksempler på CV’er ud her: 

Se eksempler på tilpasningsvenlige administrativ assistent CV-profiler her:

Eksempel på CV resumé/profil på begynderniveau

Entusiastisk og grundig administrativ assistent med stærkt overblik. Har altid en positiv indstilling til arbejdet og er dedikeret til at få opgaverne løst så effektivt som muligt. Leder efter en mulighed for at udvikle mine kompetencer og få erfaring i et energisk og engageret arbejdsmiljø.

Eksempel på CV resumé/profil på mellemniveau

Administrativ assistent med erfaring fra flere stillinger. Dokumenterede kompetencer inden for IT-systemer samt lønstyring. Jeg har også stærke kommunikative færdigheder og samarbejder godt med andre. Søger en ny udfordring, hvor jeg kan lægge yderligere kompetencer til, samt styrke arbejdspladsens profil ved hjælp af mine evner.

Eksempel på CV resumé/profil på seniorniveau

Dygtig og ansvarsfuld administrativ assistent med over 21 års erfaring. Har en lang række stillinger med positive resultater bag mig. Specielt kompetent inden for lønstyring, optimering af planlægning samt kommunikation med kunder. Er på udkig efter en rolle, hvor jeg kan anvende mine kompetencer til at forbedre arbejdsmiljøet for mine kolleger og lære fra mig på bedst mulig vis.

Eksempel på ansættelseshistorik: Administrér din erfaring

I ansættelseshistorikken i dit administrativ assistent-CV skal du angive alle stillinger og løste opgaver, der er relevante for den stilling, du søger. Du skal bruge din erfaring som bevis på, hvad du har opnået af resultater i andre stillinger. Det er det, arbejdsgiveren vil se!

Da du bruger det omvendte kronologi-format, skal du starte med at skrive dit seneste job. Derefter lister du dit forrige, og så videre. Hvis din karriere er lang, så nøjes med de sidste 10-15 år. Under hvert job laver du en punktopstilling med kortfattede beskrivelser af din indsats.

Brug eksempler til at fremhæve værdien af dine præstationer. I stedet for vage beskrivelser som dem her: 

  • "Stod for rapportering til chefen."
  • "Koordinerede møder."
  • "Stod for kundekontakt."

Så omskriv dem til konkrete resultater, som vist her:

  • "Effektiviserede systemet til rapporter, så det tog 20% kortere tid at lave dem."
  • "Havde ansvaret for at planlægge møder for hele afdelingen, fik stor ros for arbejdet."
  • "Var ansvarlig for kundekontakt og havde en gennemsnitlig tilfredshedsscore på 4,7 ud af 5."
Eksempel på tilpasningsvenlig CV ansættelseshistorik

Administrativ assistent ved Space Corporation, København 
Januar 2020 - Nuværende 

  • Fungerer som direkte assistent til produktionslederen, og støtter alle aspekter af produktion og kontorstyring.
  • Betroet til at analysere og tolke data samt håndtere alle forsendelser, leverancer og materialeordrer.
  • Kendt som "personen, man går til" for alle afdelinger, herunder kvalitetskontrol, regnskab og ledelse.
  • Arbejder for at afhjælpe overbelastning ved at håndtere alle kundeinteraktioner for virksomheden, herunder walk-ins, e-mail, telefon og fax-interaktioner.
  • Koordinerer og planlægger alle virksomhedsmøder, aftaler, interviews og inspektioner. Hjælper med at problemløse i alle afdelinger for at overholde deadlines.
  • Arbejder for at sikre kvalitetsservice, og adresserer og løser alle kundeanliggender.

 

Administrativ assistent ved A&C Machine, Århus 
Marts 2016 - Juli 2019 

  • Rapporterede til driftschefen, og assisterede butiks- og kontorpersonale.
  • Udførte en række administrative opgaver fra at overholde produktionsplaner til at indkøbe lager og engagere leverandører.
  • Implementerede problemløsningsfærdigheder til at optimere arbejdet med medarbejder-, kunde- og ledelsesanliggender og -udfordringer.
  • Dirigerede workflowet og fungerede som mellemmand for alle afdelinger ved at arrangere konferenceopkald, planlægge møder, udarbejde korrespondence og styre kalendere.
  • Understøttede et effektivt produktionssystem i et tempofyldt miljø ved at behandle alle nye ordrer præcist samt delegere nødvendige opgaver for hver ordre.

 

Kontorassistent ved Gary Manufacturing, Skive 
Oktober 2014 - Januar 2016 

  • Fungerede som assistent for alle administrative medarbejdere og som et første kontaktpunkt for besøgende og kunder.
  • Administrerede telefon- og e-mailkommunikationssystemer og opretholdt bestilling af kontormaterialer med nøjagtighed.
  • Reducerede lageromkostninger ved korrekt forvaltning af lagerbeholdninger og at indhente tilbud og anskaffe produkter til passende priser.
  • Anerkendt for at bistå kundehenvendelser med det samme og med en usædvanlig servicekvalitet.

Sådan skriver du et CV som administrativ assistent uden erfaring

Som administrativ assistent er der mange færdigheder, du kan lære andre steder. Uden erfaring må du fremvise disse kompetencer i stedet!

Beskriv, hvordan din personlighed gør, at din tilgang til alle opgaver er metodisk og detaljeorienteret. Fremhæv personlige interesser der er relevante. Måske har du spillet meget World of Warcraft, der har givet dig erfaring med at planlægge og administrere en gruppe mennesker. Mulighederne er mange!

Sørg for at fremstå entusiastisk og omstillingsparat på trods af manglende erfaring.

Kompetenceafsnit

Et stærkt administrativ assistent-CV skal fremvise imponerende kompetencer, som din arbejdsgiver søger. De søger måske en erfaren administrativ assistent, der er i stand til at overse både administrative opgaver og kundekontakt. Sørg for at inkludere jobspecifikke kompetencer i kompetenceafsnittet.

Det er vigtigt, at du både medtager hårde og bløde kompetencer. Hårde kompetencer kan f.eks. være ”viden om IT-systemer” eller ”viden om lønstyring”. Bløde færdigheder kan derimod være ”empati” eller ”tålmodighed”.

Se dette eksempel på en liste over færdigheder for en administrativ assistent:

Redigerbart eksempel på kompetenceafsnit i cv
  • IT-systemer (Microsoft Office m.fl.)
  • Lageropgørelsesfærdigheder
  • Fremragende kundeservicekompetencer
  • Planlægningsfærdigheder
  • Lønstyring
  • Samarbejdsevner

For størst effekt skal du huske at understøtte dine kompetencer med specifikke eksempler på dine succeser:

  1. Håndterede mødebookning af over 100 møder om året.
  2. Strømlinede planlægningen af vagter ved at indføre nyt planlægningssystem.
  3. Anerkendt for min kundekontakt. Fik ”årets medarbejder”-pris for netop min tilgang til kundekontakt i 2022.

Eksempel på uddannelsesdel

Som administrativ assistent er du sandsynligvis kontoruddannet eller lignende. I uddannelsesafsnittet skal du skrive alle eksaminer og certificeringer. Formålet med afsnittet er at vise din professionelle udvikling, så en mulig arbejdsgiver kan se, hvad du kan bidrage med.

Du skal medtage:

  • Formel uddannelse: Hvis du har en formel uddannelse der har givet kompetencer som administrativ assistent skal du naturligvis skrive det her.
  • Kurser og efteruddannelse: Det kan være, du har taget ekstra kurser eller på anden vis har efteruddannet dig. Notér det her.
  • Andre kompetencegivende roller: Har du på anden vis tilegnet dig kompetencer, så skriv det endelig her. F.eks. gennem bestyrelsesarbejde eller lignende.

Nedenfor finder du et eksempel på en tekst til et CV, der viser, hvordan du formaterer oplysningerne om din uddannelse.

Et tilpasningsvenligt eksempel på uddannelse og certifikater

Forretningsadministration, Business Academy Dania, Skive
August 2012 - Juni 2014

Vælg det rigtige design til dit administrativ assistent-CV

Som administrativ assistent skal du være detaljeorienteret, klar og tydelig. Det samme skal dit CV. Derfor er det bedst egnede layout til dit CV vores elegante Paris-skabelon, der er kendetegnet ved en personlig stil samt en letlæselig struktur.

Cv.dk's eksempler på skabeloner er inddelt i kategorier: simpel, kreativ, professionel og moderne. Vores CV-eksempler er færdigskrevet med forslag til formuleringer, som du kan tilpasse til din egen situation og erhvervserfaring.

Eksempel på et administrativ assistent-CV kun med tekst

Redigerbart eksempel på et cv, fuld tekst

Profil

Kyndig administrativ assistent med over 7 års kontorerfaring, specialiseret i administrativt arbejde, problemløsning, planlægning og optimal assistance. Kendt for at øge produktiviteten og lette ledende medarbejderes arbejdsbyrde gennem klar og tydelig kommunikation og samarbejde. Bevist effektivitet med evne til hurtigt at lære og navigere i ethvert IT-system eller kontorarkiveringssystem. 


Ansættelseshistorik

Administrativ assistent ved Space Corporation, København 
Januar 2020 - Nuværende 

  • Fungerer som direkte assistent til produktionslederen, og støtter alle aspekter af produktion og kontorstyring.
  • Betroet til at analysere og tolke data samt håndtere alle forsendelser, leverancer og materialeordrer.
  • Kendt som "personen, man går til" for alle afdelinger, herunder kvalitetskontrol, regnskab og ledelse.
  • Arbejder for at afhjælpe overbelastning ved at håndtere alle kundeinteraktioner for virksomheden, herunder walk-ins, e-mail, telefon og fax-interaktioner.
  • Koordinerer og planlægger alle virksomhedsmøder, aftaler, interviews og inspektioner. Hjælper med at problemløse i alle afdelinger for at overholde deadlines.
  • Arbejder for at sikre kvalitetsservice, og adresserer og løser alle kundeanliggender.

 

Administrativ assistent ved A&C Machine, Århus 
Marts 2016 - Juli 2019 

  • Rapporterede til driftschefen, og assisterede butiks- og kontorpersonale.
  • Udførte en række administrative opgaver fra at overholde produktionsplaner til at indkøbe lager og engagere leverandører.
  • Implementerede problemløsningsfærdigheder til at optimere arbejdet med medarbejder-, kunde- og ledelsesanliggender og -udfordringer.
  • Dirigerede workflowet og fungerede som mellemmand for alle afdelinger ved at arrangere konferenceopkald, planlægge møder, udarbejde korrespondence og styre kalendere.
  • Understøttede et effektivt produktionssystem i et tempofyldt miljø ved at behandle alle nye ordrer præcist samt delegere nødvendige opgaver for hver ordre.

 

Kontorassistent ved Gary Manufacturing, Skive 
Oktober 2014 - Januar 2016 

  • Fungerede som assistent for alle administrative medarbejdere og som et første kontaktpunkt for besøgende og kunder.
  • Administrerede telefon- og e-mailkommunikationssystemer og opretholdt bestilling af kontormaterialer med nøjagtighed.
  • Reducerede lageromkostninger ved korrekt forvaltning af lagerbeholdninger og at indhente tilbud og anskaffe produkter til passende priser.
  • Anerkendt for at bistå kundehenvendelser med det samme og med en usædvanlig servicekvalitet.


Kompetencer

  • IT-systemer (Microsoft Office m.fl.)
  • Lageropgørelsesfærdigheder
  • Fremragende kundeservicekompetencer
  • Planlægningsfærdigheder
  • Lønstyring
  • Samarbejdsevner


Uddannelse

Forretningsadministration, Business Academy Dania, Skive
August 2012 - Juni 2014

Som administrativ assistent er det utroligt vigtigt med et velskrevet CV for at øge dine chancer for at lande drømmejobbet. Vores guider og skabeloner hjælper dig med at tilpasse CV'et til virksomheden og jobbet og bestå ATS-screeningen.

Kast dig ud i det og skab et vindende CV med cv.dk!

Byg dit CV på 15 minutter
Brug professionelle gennemprøvede CV-skabeloner, som følger de præcise 'CV-regler', arbejdsgivere leder efter.
Opret mit CV