1. Eksempler
  2. Butik
Skrevet af Anna MuckermanAnna Muckerman

Eksempel på ansøgning Butik

Brug dette eksempel på en ansøgning om en stilling som Butik til at afslutte din jobansøgning og bliv ansat hurtigt – uden frustrationer eller gætter. Dette eksempel på en ansøgning er specifikt designet til stillinger som Butik i 2024. Benyt dig af vores eksempelsætninger og professionelle formatering til at downloade den perfekte ansøgning på få minutter.
4.5
Gennemsnitlig vurdering
61 Nogle personer har allerede vurderet det
Eksempel på ansøgning Butik
Redigér denne ansøgning

Skrive ansøgning om en stilling som butiksassistent, skabelon til ansøgning om en stilling som butiksassistent

Sidehoved

Før du kan gå dybere ind på, hvordan du præsenterer dine færdigheder og din erhvervserfaring, skal din ansøgning have en passende overskrift. Den primære del af sidehovedet er beregnet til at identificere dit dokument, så recruiteren har dit telefonnummer og dine kontaktoplysninger lige ved hånden. Hos større detailforhandlere kan ansættelsesproceduren udføres af et stort team. Derfor er det vigtigt, at alle, der ser din ansøgning, ved hvem den tilhører og hvordan de kan kontakte dig.

Formålet med dette afsnit: At navngive dokumentet, så det er tydeligt, at det tilhører dig, og at sørge for, at dine kontaktoplysninger er tilgængelige, uanset hvem der læser ansøgningen.

Hilsen

Selvom din hilsen kun indeholder få ord, er det vigtigt, at tonen er passende. Du vil gerne virke professionel, respektfuld og høflig. Som regel vil “Kære” efterfulgt af den korrekte indledende hilsen og recruiterens efternavn fungere godt i en lang række situationer. Men i tilfælde af virksomheder, der vil virke mere ungdommelige, opdager du måske, at “Hej” eller “Hejsa/Hallo” vil gøre tricket, især hvis du sender din ansøgning i en e-mails brødtekst.

Formålet med dette afsnit: At skrive adressen på modtageren korrekt og professionelt baseret på virksomhedens image og udstråling.

Eksempel

Kære fr. Karrebæk,

Forstået!

Indledning

Indledningen er omdrejningspunktet i forhold til en recruiters erfaring med din ansøgning. En kedelig, almen indledning kan få læseren til at kassere din ansøgning uden blot at have læst anden sætning. I stedet for at skrive den søvndyssende sætning “Jeg skriver for at udtrykke min interesse for den ledige stilling som salgsmedarbejder i detailhandlen...” er det bedre at prøve at skabe en indledende sætning, der udstråler engagement, energi og begejstring.

Du kan opnå dette på en række måder, men en fængslende anekdote, entusiastisk udtalelse eller en interessant personlig præsentation af dig selv kan alle fungere godt. Du skal blot sørge for at holde tonen professionel i overensstemmelse med standarderne for mærket og stillingen.

Formålet med dette afsnit: At fange ansættelseschefens opmærksomhed med et spændende indledende afsnit, som får ham/hende til at læse videre til hovedteksten.

Eksempel

Både forventningsfulde og erfarne forældre har tendens til at opholde sig lidt længere på Magasins babyafdeling. 34 % længere, ifølge en undersøgelse, vi fik gennemført for nylig. Baseret på en analyse af kundeflowmønstre og produktsalgsdata vurderer jeg, at jeg i løbet af de sidste 13 år har hjulpet over en halv million kunder med at træffe de bedste beslutninger for deres småbørn.

Forstået!

Hovedtekst

I hovedteksten kan du komme ind på alle detaljer om dine færdigheder og resultater. At opdele det i to underafsnit er en yderligere måde, hvorpå du kan forenkle dette afsnit.

I den første del fortæller du om dine resultater og milepæle. STAR-metoden - STAR står for “Situation (situation), Task (opgave), Action (handling), Result (resultat)” - kan hjælpe dig med at formulere korte anekdoter, der beskriver dine evner. Du forklarer kort situationen og opgaven og derefter fortæller du om din handling og det efterfølgende positive resultat. I anden del kan du dykke ned i dit potentiale, som du kan bidrage med i den nye stilling ved hjælp af de færdigheder og personlige træk, du allerede (har) besidder / er i besiddelse af.

Formålet med dette afsnit: At beskrive dine færdigheder og evner ved hjælp af korte anekdoter, der viser, hvordan du kan bidrage til den nye virksomhed eller stilling.

Eksempel

Det svarer til en masse snak om babyer. Med en gennemsnitlig årlig salgsvækst på 16 %.

I takt med at folk i stadig højere grad handler online, er det dette intime forhold til butikspersonalet, der gør, at kunderne bliver ved med at komme tilbage. Jeg tilbyder tryghed, hjælper dem med at vælge de rigtige produkter, og mine yderligere salg er hele tiden øverst på butikkens rangliste. Jeg har ingen betænkeligheder ved at overtale folk til at købe bedre produkter til deres børn.

Jeg forstår de barske vilkår for megavarehuse og vil meget gerne fortælle jer om de priser, som jeg har vundet for “operational excellence”. Mine markedsføringsløsninger er blevet omtalt i detailhandelspressen, og mine lagerstyrings- og svindmål blev sjældent overset. Man kan ikke tale vildt begejstret for en forælder om et produkt, hvis det ikke ligger på hylden.

Mine kommercielle og operationelle højdepunkter vil være en stor fordel for mig, i fald stillingen i Magasin tilfalder mig:

  • Oversteg konsekvent salgs- og marginmålene. Bedste år var over 85 % i forhold til budgettet.
  • Tilgængeligheden af varer på hylderne udgjorde i gennemsnit 99,2 % og svind var under 0,5 % (1 % målsætning).
  • Salgsfremmende deltagelse på 16 % - krydssalg takket være tætte kunderelationer.

At styre salgsmedarbejderteams af forskellige størrelser har lært mig værdien af et sammenhængende, målorienteret arbejdsmiljø, hvor ethvert salg fejres som om det gør et lille liv det stykke bedre. Jeg kan ikke tåle at samarbejde med folk, der er ligeglade, og jeg forsøger at sikre, at mit eget engagement er så smittende som muligt.

Forstået!

Afslutning og underskrift

Nu er det tid til at afslutte ansøgningen med en bemærkning, som gør et stærkt indtryk. Dertil skal du bruge en effektiv opfordring til handling. Denne sætning eller to giver udtryk for din begejstring for muligheden og tilskynder recruiteren til at kontakte dig. Du kan også vælge endnu en gang at efterlade dine kontaktoplysninger i dette afsnit. Derefter skal du afslutte ansøgningen. Som regel er “Med venlig hilsen” tilstrækkeligt.

Formålet med dette afsnit: At afslutte med en positiv bemærkning og invitere recruiteren til at kontakte dig via en opfordring til handling.

Eksempel

Jeres afdelingsleder Johanna Gielsgaard, som er en personlig veninde af mig, gjorde mig opmærksom på stillingen, så jeg har insider-forståelse af jeres virksomhedskultur og vil sætte stor pris på at få lejlighed til en jobsamtale for at drøfte, hvordan jeg med mine fremragende kvalifikationer og færdigheder kan bidrage til virksomhedens succes.

Med venlig hilsen, 
Pia Kofoed

Forstået!
Skriv din ansøgning på få minutter
Skriv din ansøgning på få minutter
Skil dig ud, og bliv hyret hurtigere med vores store udvalg af gratis professionelle ansøgningsskabeloner, der er designet af eksperter for at få den perfekte stilling.
Opret ansøgning

Gratis professionelt designede skabeloner

Med over 10 millioner cv'er og ansøgninger, som vores brugere har oprettet, er CV.dk den førende online karrierebygger, der sørger for, at du bliver inviteret til jobsamtale.
4 ud af 5
baseret på 1.514 anmeldelser på Trustpilot
Brug denne skabelonStockholm cover_letter template
Stockholm
1.300.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonNew York cover_letter template
New York
410.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonWien cover_letter template
Wien
110.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonSydney cover_letter template
Sydney
150.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonLondon cover_letter template
London
250.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonDublin cover_letter template
Dublin
220.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonMoskva cover_letter template
Moskva
58.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonAmsterdam cover_letter template
Amsterdam
150.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonMadrid cover_letter template
Madrid
140.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonSantiago cover_letter template
Santiago
130.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonSingapore cover_letter template
Singapore
49.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonOslo cover_letter template
Oslo
53.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonCape Town cover_letter template
Cape Town
7.300 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonParis cover_letter template
Paris
33.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonBerlin cover_letter template
Berlin
88.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonGeneve cover_letter template
Geneve
3.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonVancouver cover_letter template
Vancouver
43.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonTokyo cover_letter template
Tokyo
58.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonMilano cover_letter template
Milano
48.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonLissabon

 cover_letter template
Lissabon
27.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonBarcelona cover_letter template
Barcelona
27.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonKøbenhavn cover_letter template
København
21.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonChicago cover_letter template
Chicago
18.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonRio cover_letter template
Rio
27.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonRom cover_letter template
Rom
5.100 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonBoston cover_letter template
Boston
16.000 personer valgte denne skabelon
Brug denne skabelonToronto cover_letter template
Toronto
97.000 personer valgte denne skabelon
Dette websted bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen og udføre analyser og marketing. Ved at bruge vores websted giver du dit samtykke til at acceptere alle cookies i overensstemmelse med vores Privatpolitik og Privatpolitik.
Acceptér cookies