Som marketingdirektør er dit CV din kampagne for at få dig selv ansat i drømmejobbet. Du skal sørge for at markedsføre dig selv så godt som muligt. I denne guide gennemgår vi, hvad et CV skal indeholde, samt hvordan du opstiller det på en professionel måde.
På cv.dk finder du masser af CV-eksempler. Vores CV-bygger gør det nemmere end nogensinde at skrive et fremragende CV!
Der er visse sektioner, som skal indgå i alle CV’er. Som marketingdirektør er det standardelementer, du skal medtage. Dit CV bør indeholde følgende elementer:
Som marketingdirektør skal dit CV fremvise dine kompetencer og resultater så klart og tydeligt som muligt. Du kan med fordel benytte den målrettede tilgang til at fremvise dine evner, kompetencer og erfaringer:
ATS står for Applicant Tracking Systems. ATS-algoritmer scanner CV´er for nøgleord, der matcher jobbeskrivelsen, og rangerer dem efter antal nøgleord. Kun de højest rangerede CV’er kommer igennem screeningen og går videre til et ansættelsesudvalg. Resten bliver slettet.
Et marketingdirektør-jobopslag kan f.eks. angive følgende krav/ønsker:
Dit CV skal være let at overskue for virksomheden. For en marketingdirektør vil det bedste format for dit CV være omvendt kronologi, fordi du gerne vil fremvise resultater. Her fokuserer du på din ansættelseshistorik, hvor du noterer din seneste stilling øverst.
Hvis du er nyuddannet eller ønsker at skifte karriere, kan du se nærmere på de CV-formater, vi foreslår som kronologiske alternativer eller hybrider.
Sidehovedet på dit CV som marketingdirektør skal fremvise dine kontaktoplysninger så overskueligt som muligt.
Se herunder, hvordan du gør. Denne struktur sikrer, at kontaktoplysningerne er professionelt sat op:
Undgå at skrive fødselsdag og andre personlige oplysninger som civilstand, CPR-nummer eller pasnummer.
Sylvia Lind
Marketingdirektør
+45 56 84 99 66
Sylvia.lind@gmail.com
Sylvia Lind
Mester i marketing
045-56849966
SL-marketing@gmail.com
I profilafsnittet skal du fremhæve og beskrive dine største præstationer. Sørg for at vise, at du er glad for og stolt af alt, du har opnået. Fremhæv dine vigtigste kompetencer, der viser dine kvalifikationer og præstationer. Husk at bruge så mange kraftfulde handlingsudsagnsord og jobspecifikke oplysninger som du kan.
Profilen skal både fremvise din personlighed og din faglige erfaring. Først skal du præsentere dig. Derefter skal de næste par sætninger beskrive dine største succeser eller vigtigste resultater fra tidligere stillinger. De to sidste sætninger skal du bruge på at beskrive de kompetencer og kvaliteter, du vil bidrage med i virksomheden.
Har du brug for mere inspiration til dit CV? Tjek vores relaterede eksempler på CV’er ud her:
Se eksempel på tilpasningsvenlig marketingdirektør CV-profil her:
Marketingsekspert med erfaring fra flere stillinger. Erfaring fra flere stillinger inden for marketing, både som almen medarbejder og som leder. Specielt stærk i udvikling og visualisering af kampagne- og forretningsplaner for virksomheder. God til at kommunikere og uddelegere opgaver efter folks kompetencer, så alle føler, de leverer den bedste udgave af dem selv. Jeg søger nu en ny udfordring i form af en stilling som marketingdirektør, hvor jeg kan bruge alle mine erfaringer og kompetencer til at tage min karriere til næste niveau.
Succesfuld og erfaren marketingdirektør med over 15 års ekspertise i at lede og drive marketingsafdelinger og -virksomheder. Specielt kompetent i at arbejde tværfagligt inden for virksomheden, så marketingindsatsen er en integreret del af virksomheden. Interesserer mig for at optimere mine medarbejderes indsats, så deres kompetencer udvikles og udnyttes optimalt. Er på udkig efter en stilling, hvor jeg kan bruge mine erfaringer til at skabe resultater i en ny virksomhed gennem mine koncepter og kampagner. Samtidigt håber jeg at kunne forstærke arbejdsmiljøet og kompetencerne hos mine kolleger og lære fra mig på bedst mulig vis.
Ansættelseshistorikken i dit marketingdirektør-CV skal fremvise de stillinger og løste opgaver, der er relevante for den stilling, du søger. I marketingbranchen bliver dine resultater set som bevis på, hvad du har opnået i andre stillinger.
I det omvendte kronologi-format skal du starte med at skrive dit seneste job. List så dit forrige, og så videre. Hvis din karriere er lang, så nøjes med de sidste 10-15 år. Under hvert job laver du en punktopstilling med korte beskrivelser af din indsats.
Brug eksempler til at fremhæve resultater og værdier af dine præstationer. I stedet for vage beskrivelser som dem her:
Så omskriv dem til konkrete resultater, som vist her:
Marketingdirektør ved Royal Unibrew, Faxe
Juli 2019 - Nuværende
Marketingchef ved YouSee
Januar 2015 - Maj 2019
Et stærkt marketingdirektør-CV skal fremvise kompetencer og resultater, som jobopslaget efterspørger. Det kan f.eks. være, at der efterspørges en erfaren marketingdirektør, der er i stand til at overse både administrative opgaver og det kreative arbejde. Sørg for at inkludere jobspecifikke kompetencer i kompetenceafsnittet.
Det er vigtigt, at du både medtager hårde og bløde kompetencer. Hårde kompetencer kan f.eks. være ”viden om dataanalyse” eller ”erfaring med digitale platforme”. Bløde færdigheder kan derimod være ”empati” eller ”tålmodighed”.
Se dette eksempel på en liste over færdigheder for en marketingdirektør:
For størst effekt, skal du huske at understøtte dine kompetencer med specifikke eksempler på dine succeser:
Som marketingdirektør er du formentlig uddannet inden for faget, f.eks. som markedsføringsøkonom eller inden for Branding og Marketing Management. I uddannelsesafsnittet skal du skrive alle eksaminer og certificeringer du har. Formålet med afsnittet er at vise din professionelle udvikling, så en mulig arbejdsgiver kan se, hvilke kompetencer du besidder.
Du skal medtage:
Nedenfor finder du et eksempel på en tekst til et CV, der viser, hvordan du formaterer oplysningerne om din uddannelse.
Professionsbachelor i Digital Konceptudvikling, Københavns Erhvervsakademi
August 2009 - Januar 2011
Markedsføringsøkonom, Copenhagen Business School, Frederiksberg
August 2007 - Juni 2009
Som marketingdirektør skal du være detaljeorienteret, klar og tydelig. Det samme skal dit CV. Derfor er det bedst egnede layout til dit CV vores elegante Dublin-skabelon, der er kendetegnet ved en personlig stil samt en velorganiseret struktur.
Cv.dk's eksempler på skabeloner er inddelt i kategorier: simpel, kreativ, professionel og moderne. Vores CV-eksempler er færdigskrevet med forslag til formuleringer, som du kan tilpasse til din egen situation og erhvervserfaring.
Som marketingdirektør er det utroligt vigtigt med et velskrevet CV for at øge dine chancer for at lande drømmejobbet. Vores guider og skabeloner hjælper dig med at tilpasse CV'et til virksomheden og jobbet samt bestå ATS-screeningen.
Kast dig ud i det og skab et vindende CV med cv.dk!