Du vil ikke blive overrasket over benævnelserne på ansøgningens vigtigste afsnit - de er præcis de samme som afsnittene i en stil, som dine elever skriver på gymnasiet! Du har brug for følgende afsnit:
Kære Charlotte Mortensen,
Jeg har undervist klasser med elever i alderen fra 10-16 år på internationale skoler i hele verden i de sidste 25 år, er lige vendt tilbage til Danmark, og søger nu en stilling som engelsklærer på en sprogskole, som giver mig mulighed for at fortsætte med min passion. Uanset hvad
de studerende læser for IELTS (International English Language Testing System) eller om de blot er der i forbindelse med et kulturelt udvekslingsprogram, så har jeg udviklet en række undervisningsmetoder, der passer til alle klassers behov.
Jeg har brugt mere end halvdelen af min karriere på at undervise engelsk til lokale elever på internationale skoler. Derfor forstår jeg dynamikken i et undervisningsmiljø, der udmærker sig ved et globalt præg. Vores elevers motivation er utrolig høj, så det skal være i overensstemmelse med kvaliteten af undervisningen. Jeg har udarbejdet et onlinekursus i læsning og forståelse for elever på mellem- og gymnasieniveau, som er blevet indført af over 100 skoler i hele verden, og jeg håber at kunne bringe mine kreative talenter til din skole, fordi jeg har forstået, at dette bliver tilskyndet.
Jeg har undervist klasser på varierende størrelser fra 10-35 elever, men jeg foretrækker mindre klasser på 8-12 elever, hvilket synes at være standard for din skole. Jeg bestræber mig altid på at give hver elev så megen individuel opmærksomhed som muligt inden for rammerne af undervisningsplanen, og jeg er tilhænger af at arrangere lektierne efter elevernes individuelle udviklingsbehov snarere end ifølge de krav, der stilles i en øvelsesbog. En beståelsesprocent på 97 % for formelle kvalifikationer i de sidste to årtier er beviset på kvaliteten af min undervisning.
Jeg vil med glæde præsentere mine professionelle anbefalinger og kigge ind med en prøvetime for at give dig en idé om min klasseværelseledelse.
Med venlig hilsen, Elisa Andersen
I ansøgningens sidehoved skal du fange ansættelseschefens opmærksomhed og sikre dig, at dit navn og dine kontaktoplysninger er iøjnefaldende. Husk at oplyse dit telefonnummer og din e-mailadresse, sammen med eventuelle relevante links til sociale medier.
Den indledende hilsen i ansøgningen er måden hvorpå du henvender dig til den person, der læser din ansøgning. Da formålet med dette dokument er at skabe personlig kontakt, er det vigtigt at undersøge, hvem der vil læse din ansøgning. Hvis du ansøger om et job på en bestemt skole, er det det sikreste at skrive “Kære” efterfulgt af rektorens for- og efternavn. Men når du ansøger om store undervisningsprogrammer i udlandet, kan det være nødvendigt at bruge en mere generel hilsen som f.eks. “Kære ansættelsesteam på (virksomhedsnavn eller institution).”
Formålet med den indledende hilsen: Stil brevet til modtageren ved at nævne vedkommendes navn for at skabe en personlig forbindelse og anslå en venlig tone.
Indledningen til ansøgningen er vel nok den vigtigste sætning på siden. Mange ansættelseschefer tager efter få sekunder en beslutning om, hvorvidt de fortsætter med at læse din ansøgning eller ej. Derfor skal indledningen skal være overbevisende lige fra starten.
Heldigvis er der mange måder, hvorpå du kan give dig i lag med det. For lærere med tidligere erfaring er en anekdote om succes i klasseværelset ofte en god måde at starte på. Du kan også vælge at begynde med statistiske fakta eller en personlig udtalelse om din motivation og dine målsætninger.
Formålet med indledningen: At fange læserens opmærksomhed med en anekdote, en statistik eller en udtalelse, der opfordrer vedkommende til at læse hele din ansøgning.
Jeg har undervist klasser med elever i alderen fra 10-16 år på internationale skoler i hele verden i de sidste 25 år, er lige vendt tilbage til Danmark, og søger nu en stilling som engelsklærer på en sprogskole, som giver mig mulighed for at fortsætte med min passion. Uanset hvad
de studerende læser for IELTS (International English Language Testing System) eller om de blot er der i forbindelse med et kulturelt udvekslingsprogram, så har jeg udviklet en række undervisningsmetoder, der passer til alle klassers behov.
I midterdelen af ansøgningen er der mest plads til at fortælle om dine resultater, færdigheder og grunde til, at du mener, at netop du er den ideelle kandidat til stillingen. Selvom du helst vil undgå at virke arrogant, er det vigtigt at du fremhæver dine styrker og resultater her, så rektoren eller ansættelseschefen kan se, hvilken effekt du vil have på klassen.
Hvis du ansøger om en stilling som engelsklærer i udlandet, er det sandsynligt, at du vil fortælle om dine unikke kvalifikationer for det land eller den situation, som du vil komme til at arbejde i, f.eks. at du taler det lokale sprog eller at du allerede tidligere har boet i regionen.
Hvor lang skal ansøgningen være?
Som hovedregel skal ansøgninger indeholde mellem 300 og 500 ord. Det er ikke ret mange. Derfor skal du være kortfattet. Prioritér eksempler, anekdoter og detaljer, der direkte er relateret til det undervisningsmiljø, som du kommer til at arbejde i i den ønskede stilling.
Formålet med ansøgningens brødtekst: Giv ansættelseschefen en smagsprøve på dine evner og personlighed som engelsklærer, og vis vedkommende, hvorfor netop du er den rette kandidat til stillingen.
Jeg har brugt mere end halvdelen af min karriere på at undervise engelsk til lokale elever på internationale skoler. Derfor forstår jeg dynamikken i et undervisningsmiljø, der udmærker sig ved et globalt præg. Vores elevers motivation er utrolig høj, så det skal være i overensstemmelse med kvaliteten af undervisningen. Jeg har udarbejdet et onlinekursus i læsning og forståelse for elever på mellem- og gymnasieniveau, som er blevet indført af over 100 skoler i hele verden, og jeg håber at kunne bringe mine kreative talenter til din skole, fordi jeg har forstået, at dette bliver tilskyndet.
Jeg har undervist klasser på varierende størrelser fra 10-35 elever, men jeg foretrækker mindre klasser på 8-12 elever, hvilket synes at være standard for din skole. Jeg bestræber mig altid på at give hver elev så megen individuel opmærksomhed som muligt inden for rammerne af undervisningsplanen, og jeg er tilhænger af at arrangere lektierne efter elevernes individuelle udviklingsbehov snarere end ifølge de krav, der stilles i en øvelsesbog. En beståelsesprocent på 97 % for formelle kvalifikationer i de sidste to årtier er beviset på kvaliteten af min undervisning.
Nu hvor du har klaret den vanskeligste del, kan du afslutte ansøgningen med en positiv bemærkning og få ansættelseschefen til at kontakte dig for at få mere information. Gør det ved at udarbejde en opfordring til handling. Denne sætning giver udtryk for din begejstring for stillingen og tilskynder recruiteren til at kontakte dig - uden at det lyder som om du har ret til noget. Det kan også være en god idé at efterlade din e-mailadresse og dit telefonnummer her, hvis der er plads til det.
Afslut derefter ansøgningen med al respekt. “Med venlig hilsen” eller “Venlig hilsen” er passende afslutninger.
Formålet med ansøgningens afslutning: Udarbejd en effektiv opfordring, der tilskynder ansættelseschefen til at arrangere en jobsamtale. Afslut ansøgningen med en høflig og positiv bemærkning.
Jeg vil med glæde præsentere mine professionelle anbefalinger og kigge ind med en prøvetime for at give dig en idé om min klasseværelseledelse.
Med venlig hilsen, Elisa Andersen